0  |  0

«دانش بنیان » نهم منتشر شد

«دانش بنیان » نهم منتشر شد

ماهنامه «دانش‌بنیان» در نهمین شماره خود با نگاهی به سرعت پیشرفت کشور و شتاب توسعه علم و فناوری منتشر شد. در این شماره یادداشتی از پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری در یادداشتی با عنوان "گفتمان سازی دانش بنیان" منتشر شده است که در بخشی از آن با بیان مشکل این حوزه در کشور آمده است «شاید بر سر تحقق اقتصاد دانش بنیان و بر سر اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی یک مانع بیشتر نباشد مانعی سفت و سخت که با یک همت ملی و عزم عملی می توانیم از سر راه برداریم مشکل ما در این امر مهم "گفتمان سازی" است که آن را به تعویق انداخته ایم و در فراگیر کردنش هنوز به توفیق نرسیده ایم.»
کشور برای پیشرفت نیازمند علم و فناوری است
همچنین در این شماره از ماهنامه دانش بنیان، گزارشی از دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دولت آمده است که در این دیدار رهبر معظم انقلاب درباره مسائل اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطالبی را به عنوان راه گشای این عرصه بیان کردند و «علم و فناوری» را به عنوان یکی از سرفصل‌های نقشه راه دولت دانستند و فرمودند همه باید به معاونت علمی و فناوری کمک کنند. سخنرانی رییس جمهوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از دیگر بخش‌های این گزارش است.
اهمیت واسطه‌های صادراتی
"چگونه می‌توان صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش داد" عنوان گزارش دیگری است که در این شماره از مجله دانش بنیان به این موضوع پرداخته شده است. همچنین گزارش از راهکارهای رونق تولید ملی با اهمیت دادن به مفهوم "ایران ساخت" از دیگر بخش‌هایی است که دانش بنیان نهم مورد توجه قرار داده است.
نوبت عرض اندام استارت ‌آپ‌هاست
در نهمین شماره از ماهنامه دانش بنیان، درباره راهکارهای خروج از رکود با یحیی آل اسحاق عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت و گو شده است از نظر وی وقت آن رسیده که دولت به صنایع کوچک و متوسط توجه ویژه کند و سیاست‌‎های اقتصادی را به سمتی پیش برد که این بنگاه‌ها به تولید با ظرفیت بالا دست یابند.
در بخش دیگری از این ماهنامه به برگزاری چهاردهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس و رونمایی از 8 محصول شرکت دانش بنیان اشاره شده است و در گزارش دیگری به آنچه در فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی رخ داده پرداخته شده است.
در بخش صنایع خلاق مجله، مطلبی درباره تاثیر صنایع فرهنگی در رشد و توسعه اقتصاد ملی نگارش شده است. همچنین در بخش کسب و کار دانش بنیان نهم در گزارشی با عنوان "چگونه نوآوری را گسترش دهیم؟" به نوآوری و تاثیرات آن بر زندگی پرداخته شده است.
رویداد کارآفرینی بخش دیگر مجله که در این شماره علاوه بر گفت و گوهای خواندنی معرفی یک الگوی موفق ایرانی به صورت کامل آورده شده است.
فناوری‌های فردا
در بخش فناروی‌های فردا در مطلبی با عنوان "پایان فراموشی" درباره وسیله‌ای هوشمند برای مصرف به موقع داروها گزارشی ارائه شده که بسیار خواندنی است. ذخیره سازی داده با مولکول دی ان ای"، شناخت قلب دقیق تر می‌شود، حاملان اطلاعات حیاتی از دیگر مطالب این بخش است.
هشتمین شماره ماهنامه «دانش بنیان» ویژه مردادماه 1395، به صاحب امتیازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مدیریت سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی در دسترس علاقه‌مندان گرفته است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com