0  |  0

تعاونی‌های برتر 100میلیون تومان وام بدون‌بهره می‌گیرند

تعاونی‌های برتر 100میلیون تومان وام بدون‌بهره می‌گیرند

«سید حمید کلانتری» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر، اظهار داشت: اخباری که از استان‌های کشور منتشر می‌شود، نشانگر تحرک و پویایی و جذابیت برای برگزاری هفته تعاون بوده است که هدف اصلی ما این است که خود تعاونی‌ها مراسم هفته تعاون را برگزار کنند.
به گفته وی در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحیه همکاری، همدلی و وحدت ملی هستیم تا بخش تعاون کشور پتانسیل‌های واقعی خود را به نمایش بگذارد.
کلانتری افزود: هفته تعاون فرصت مناسبی فراهم می‌آورد تا در این موضوع تأمل کنیم که چرا هدف متعالی سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد کشور محقق نشده است؛ عده‌ای بر این باورند که ادغام وزارت تعاون با وزارت کار و رفاه اجتماعی موجب عدم تحقق چشم‌انداز برنامه پنجم شده است.
وی افزود: برخی دیگر عدم توجه مسئولان کشوری به تعاون و بعضی عدم همراهی بانک‌ها و مؤسسات مالی را از عوامل اصلی این اتفاق می‌‌دانند؛ اما مسئله مهم این است که فرهنگ تعاون در جامعه امروز به خوبی نهادینه نشده است.
معاون تعاون ضمن تأکید بر اینکه تعاون ثروت اصلی تعاونی‌ها است، افزود: شرکت‌های تعاونی باید تدبری در اصول اولیه تعاونی داشته باشند چراکه امروز 500 هزار نفر عضو هیئت مدیره تعاونی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و این رقم برای به جریان انداختن یک نهضت رقم کمی نیست.
وی گفت: اگر 100 هزار بنگاه اقتصادی موجود در کشور به هم پیوسته و هماهنگ فعالیت کنند، مشکل فرهنگ تعاون حل می‌شود؛ در این باره تعاون را تعاونی‌ها باید پاس بدارند و متولی امور تعاونی‌ها قبل از دولت، شبکه تعاونی‌ها هستند؛ 1680 اتحادیه استانی و سراسری و ملی نقش همبستگی و پیوندسازی بین تعاونی‌ها را ایفا می‌کنند.
این مقام مسئول برای فعال‌سازی نهضت تعاون، هشت گام تدوین شده مطرح کرد و گفت: ترویج فرهنگ تعاون برای همه اقشار جامعه، توانمند شدن تعاونی‌ها از نظر مدیریت بهره‌وری، فعال شدن اتحادیه‌ها و کارآمد شدن اتاق‌های تعاونی، جذب و جلب حمایت دولت از تعاونی‌ها و واگذاری امور دولتی به آنها، گسترش تعاملات شبکه‌ای مابین تعاونی‌ها، شکل‌گیری تعاونی‌های فراگیر ملی مانند تعاونی‌های تأمین نیاز، تأسیس بانک‌های قرض‌الحسنه تعاونی از محل اعتبارات تعاونی‌ها، توسعه بازار برندسازی و توجه به صادرات محصولات تعاونی‌ها از جمله این 8 گام هستند.
وی در پایان اعلام کرد: صندوق کارآفرینی امید نیز درباره تعاونی‌های برتر کشور اعلام آمادگی کرده است تا به همه تعاونی‌های برتر جشنواره یازدهم وام 100 میلیون تومانی قرض‌الحسنه اعطا کند؛ این صندوق در سال گذشته 1000 میلیارد تومان تسهیلات به شبکه تعاونی‌ها تزریق کرده بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com