0  |  0

دولت تدبیر و امید حامی زنان کارآفرین است

دولت تدبیر و امید حامی زنان کارآفرین است

در این نشست که با حضور شارقی سرپرست دفتر امور بانوان استانداری تهران، سعید بیات سرپرست فرمانداری شهرستان رباط کریم، روسای ادارات شهرستان و جمعی از بانوان کارآفرین شهرهای رباط کریم، پرند و نصیرشهر برگزار شد، حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
در ابتدای این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان رباط کریم با اشاره به آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان و همچنین دارا بودن 2 هزار واحد صنعتی در پنج شهرک‌های صنعتی، اظهار کرد: موقعیت مواصلاتی منطقه در بین دو بزرگراه مهم کشور و بحث هم‌جواری با فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) باعث شده تا پتانسیل‌های قوی برای شهرستان رباط کریم به وجود بیاید و در حال حاضر شهرستان رباط کریم برای اشتغال‌زایی، کار و تلاش در راستای اقتصاد مقاومتی شرایط و موقعیت مناسبی دارد.
بیات با اشاره به حاصلخیز بودن خاک کشاورزی در شهرستان، تکمیل کانال آب محمدیه را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و اظهار کرد: دشت رباط کریم در گذشته‌های نه چندان دور قطب کشاورزی استان تهران بوده است و ما تمام تلاش خود را برای دریافت حقابه 70 درصدی و رونق دوباره این صنعت در شهرستان رباط کریم انجام خواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود وظایف مسؤولان را سوق دادن جامعه به سمت سازندگی، آبادانی و ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: باید در سایه اقتصاد مقاومتی به خود تکیه کنیم که این رویه اصلی دولت تدبیر و امید و یکی از دستاوردهای مهم این دولت در کنار تحقق عدالت اجتماعی و دسترسی همگانی به منابع عمومی است.
بیات در ادامه به تأکیدات رئیس جمهور در خصوص بالا بردن بهره‌وری در ساختار اداری کشور اشاره کرد و گفت: از نظر رئیس جمهور، ملاک برای قضاوت درباره عملکرد مسؤولان، میزان بهره‌وری و نگاه محصول محور است و بنده همین جا اعلام می‌کنم مجری سیاست‌های دولت هستم و ارزیابی عملکرد مدیران تنها کار و بهره‌وری است.
سرپرست فرمانداری شهرستان رباط کریم درباره بانوان شاغل و کارآفرینان زن در این شهرستان، خاطرنشان کرد: بانوان وجود مؤثری در ادارات مختلف دارند و در بسیاری از موارد در هر دستگاه و پستی که مشغول به کار هستند، عملکرد بهتری نسبت به مردان داشته‌اند.
بیات با انتقاد از نگاه تبعیض‌آمیز به جایگاه بانوان شاغل، تصریح کرد: در برخی از سازمان‌ها، بانوان در رده‌های سازمانی پایین به کار مشغول هستند که این موضوع از یک سو ناشی از نگاه تبعیض‌آمیز سطوح بالاتر مدیرتی و از سوی دیگر عدم خودباوری و پرورش استعدادها از طرف خود بانوان است.
در ادامه این نشست شارقی معاون امور بانوان استاندار تهران در سخنانی به مظلومیت دولت تدبیر و امید پرداخت و برجام را میوه عقلانیت مردم شریف ایران اسلامی دانست.
معاون امور بانوان استانداری تهران در خصوص اثرات برجام در کشور، گفت: ابتدایی‌ترین فایده برجام این بود که از لبه پرتگاه دور شدیم و برجام می‌تواند ضامن امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی و شرط احقاق اقتصاد مقاومتی در سایه تغییرات پی در پی خاورمیانه باشد.
شارقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آسیب‌پذیرتر شدن مردان جامعه و شانه خالی کردن از مسؤولیت‌های زندگی، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین با تمام توان حمایت می‌کند و در مدتی که از عمر دولت می‌گذرد این حمایت‌ها کاملاً مشهود است.
وی در ادامه اضافه کرد: شجاعت و جسارت بانوان کارآفرین مثال‌زدنی است و در موارد بسیاری می‌بینیم که بانویی وام‌هایی کلان گرفته و اشتغال‌زایی انجام داده و زنانی دیگر را به کار گماشته است که جای تقدیر دارد.
در ادامه این نشست صمیمی، نادمی مسؤول کمیته زنان کارآفرین شهرستان از وجود 130 زن کارآفرین در سطح شهرستان خبر داد و گفت 40 درصد این بانوان، زنان سرپرست خانوار هستند.
همچنین در این نشست، بانوان کارآفرین به بیان مشکلات و نظرات خود در مورد مسائل مربوطه پرداخته و درد دل‌های خود را با مسؤولان حاضر در این جلسه در میان گذاشتند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com