0  |  0

نقش پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصاد دانش بنیان

نقش پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصاد دانش بنیان

داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد با ارائه تعریف اجمالی از اقتصاد دانش بنیان گفت: منبع اصلی این اقتصاد برای ایجاد ارزش افزوده، دانش است که در این راستا پارک ها در رونق بازار فناوری در کشورهای مختلف نقش بسزایی ایفا می کنند.
وی افزود: پارک علم و فناوری یزد نیز در بیش از 14 سال فعالیت خود با ایجاد ساز و کارهای لازم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان همچون مراکز فناوری و مراکز رشد در تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان گام های بلندی برداشته و با حمایت از شکل گیری و توسعه بیش از 500 شرکت فناور هم اکنون بیش از 200 شرکت را تحت حمایت خود قرار داده است.
رئیس پارک در پاسخ به سوالی مبنی بر اهمیت اقتصاد دانش بنیان به نظریه اقتصادانان معاصر درخصوص تغییر پارادایم اقتصادی از اقتصادهای وابسته به منابع به اقتصادهای وابسته به دانش اشاره نمود و مهمترین ویژگی این اقتصاد را بی پایان بودن دانش عنوان کرد.
پورسراجیان با اشاره به نقش پارک علم و فناوری یزد در توسعه اقتصاد منطقه ای گفت: پارك علم و فناوري يزد با ايجاد اشتغال براي تحصيل كردگان جامعه توانسته است گام موثري را در حفظ و ارتقای بافت و ساخت اجتماعي و اقتصادي يزد بردارد.همچنين پارک یزد یکی از طلایه داران صادرات محصولات فناوری در کشور به شمار می رود و بر اساس آمار 10درصد از کل صادرات فناوری کشور در سال گذشته از پارک علم و فناوری یزد صورت گرفته است.
پورسراجیان ارتباط پارک با سایر نهادها و ارگان ها در توسعه فناوری را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: پارک یزد از یک سو با دانشگاه ها و مراکز آموزشی _ پژوهشی و از سوی دیگر از طریق نهادهای اجتماعی و فعالان صنعتی با صنعت و بازار در ارتباط است.
وی مهمترین مشکل فراروی اقتصاد دانش بنیان را نهادینه شدن فرهنگ فعالیت اقتصادی مبتنی بر دانش دانست و اطلاع رسانی به جامعه به منظور حساس سازی اجتماعی را یکی از راهکارهای مهم در رفع موانع عنوان کرد و بر تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در جامعه و افزایش ارزش افزوده با تکیه بر دانش تاکید نمود.
وی ضمن ابراز امتنان از تمامی سازمان ها و نهادها و توجه مسئولان ارشد استان بخصوص استاندار یزد، همگرایی، همراهی و همکاری تمامی نهادها، سازمان ها و فعالان اجتماعی را برای تقویت پارک بمنظور رسیدن به اهداف اقتصاد دانش بنیان خواستار شد

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: پارک علم و فناوری یزد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com