0  |  0

اختصاص وام قرض‌الحسنه تا سقف 750 میلیون ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان

اختصاص وام قرض‌الحسنه تا سقف 750 میلیون ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان

احسان آزادی در حاشیه رونمایی از سامانه راکت هوشمند اطفا حریق که برای نخستین‌بار در جهان در شیراز طراحی و ساخته شده است اظهار داشت: پیگیری معافیت‌های مالیاتی و گمرکی تا 100 درصد، ارائه مشاورهای مالی، حقوقی و بازاریابی به‌صورت رایگان، تهیه مکان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان با هزینه بسیار اندک و نیز خدمات عمومی و اطلاع‌رسانی ازجمله فعالیت‌های مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری این استان است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 150 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان فارس مستقر شده‌اند و برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های تازه‌تأسیس سازوکارهای تعریف‌شده‌ای ارائه شده است.
رئیس مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان فارس تصریح کرد: در سال جاری بیش از 30 شرکت جدید در پارک علم و فناوری فارس پذیرش‌ شده و نیز برای نخستین‌بار محصول جدید شرکت آلتون صنعت جنوب با عنوان نسل جدید سیستم‌های اطفا حریق هوشمند در این مرکز رونمایی شده است.
آزادی بیان داشت: گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در سال مالی گذشته بیش از یک‌هزار میلیارد ریال و 10 میلیارد ریال ارزی بوده که نشان از اهمیت تولید و صادرات از سوی این شرکت‌ها است.
وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری سازمانی است که به‌وسیله متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه در راستای توسعه عدالت از طریق توسعه فرهنگ نوآوری و توان رقابتی شرکت‌های حاضر در پارک و موسسه‌های متکی بر علم و دانش است.
این مسؤول بیان داشت: تجاری‌سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی، تحقق ارتباط بین بخش‌های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی، کمک به جذب دانش فنی و سرمایه‌های داخلی و بین‌المللی، حمایت از تأسیس شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری، تحقیقاتی و مهندسی نوآور و حضور مؤثر در بازارهای فناوری جهانی از دیگر اهداف این مرکز است.
آزادی اظهار داشت: در حال حاضر در هشت شهرستان آباده، استهبان، جهرم، سپیدان، فسا، قیروکارزین، لارستان و کازرون برای حمایت از مؤسسات مستقر در این شهرستان‌ها مرکز رشد واحدهای فناوری تأسیس شده است.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فعالیت واحدهای فناوری پذیرش‌شده در مرکز رشد فناوری جامع شامل برق و الکترونیک، ساخت و تولید، مکاترونیک، مواد و متالوژی، فناوری‌های نوین، اپتیک و لیزر، مدیریت شهری، خدمات مهندسی، علوم پزشکی و دارویی، عمران، هنر، گردشگری و معماری است.
رئیس مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری فارس تصریح کرد: این مرکز در رشته‌های مهندسی شیمی، نفت، گاز، پتروشیمی و در مرکز رشد کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی در رشته‌های زیست‌فناوری کشاورزی، ماشین‌آلات، ابزار دقیق و آزمایشگاهی، محصولات غذایی نوین، گیاهان دارویی، معطر و ادویه‌ای، ریزافزایی، نانوفناوری کشاورزی‌های مدرن آبیاری فعالیت کرده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com