0  |  0

درس کارآفرینی باید جدی گرفته شود

درس کارآفرینی باید جدی گرفته شود

عباس احمدی‌مقیم در هنرستان ام‌البنین در همدان با موضوع «یک روز با هنرستان من»، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید اظهار کرد: شما دانش‌آموزان با انتخاب رشته‌های مهارتی در انتخاب مسیر آینده شغلی خود نقش مهمی را ایفا می‌کنید.
وی با بیان اینکه در استان همدان 56 رشته در شاخه کار و دانش و 25 رشته در حوزه فنی و حرفه‌ای وجود دارد، گفت: تقریباً 37 درصد از دانش‌آموزان استان همدان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ثبت نام کرده‌اند.
معاون متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیایی است که به شدت نیازمند مهارت است افزود: در حوزه‌های نظری افراد بسیاری با مدرک فوق لیسانس و دکترا بیکار هستند به طور که نمی‌توانند به مشاغل دولتی دسترسی پیدا کنند و متاسفانه مهارت لازم را برای پرداختن به کسب و کار را هم ندارند.
وی با بیان اینکه رشته‌هایی مثل گیاهان دارویی، تصویرسازی کامپیوتری، مدیریت خانواده و امور اداری رشته‌هایی هستند که جامعه امروز بسیار به آنها نیازمند است، خاطرنشان کرد: امروزه طب سنتی در جای جای شهرها و روستاها این رشته تاسیس می‌شود و گرایش مردم به این سوی است که یکی از کارهای زیرساختی آن شناسایی گیاهان دارویی و فرآیندی است که برای تهیه و آماده‌سازی مورد نیاز است.
احمدی‌مقیم در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه تصویرسازی کامپیوتر همین بس که بزرگترین شرکت آمریکایی در همین حوزه آی.تی درآمدی معادل دو برابر درآمد نفت کشور عربستان دارد.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش شاهد مراجعه افرادی هستیم که با مدرک فوق لیسانس و بالاتر به ما مراجعه کرده و به دنبال یک تدریس و شغل ناپایدار هستند که هر لحظه ممکن است آن را از دست بدهند و در حاضر زمینه آن هم فراهم نیست.
معاون متوسطه آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در حال تغییر هستند و متناسب با مشاغل مورد نیاز استان راه‌اندازی می‌شوند، گفت: امیدوارم در چند سال آینده با توجه به نیاز استان، در این هنرستان چند رشته جدید تاسیس شود تا زمینه اشتغال جوانان در استان فراهم شود.
احمدی مقدم افزود: در تلاشیم علاوه بر اینکه مهارت‌هایی که در این هنرستان به صورت کلاسیک آموزش داده می‌شود یکسری آموزش مهارت‌های زندگی هم در کنار آن ایجاد کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه دانش‎آموزان درس کارآفرینی را جدی بگیرند، اظهار کرد: جدی گرفتن این مهم می‌تواند زمینه شغلی افراد را در جامعه آینده فراهم کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com