0  |  0

استارت‌آپ‌های دانشگاهی عاملی برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان

استارت‌آپ‌های دانشگاهی عاملی برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان

سورنا ستاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری با اشاره به استارآپ‌های فعال در دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: امروزه در دنیای مدرن استارت‌آپ‌ها دارای ایده‌های خلاقانه بوده و در زمینه کارهای مختلفی به تولید محصولات دانش‌بنیان و فن‌آور می‌پردازند.
وی بیان کرد: در دانشگاه‌های مطرح کشور استارآپ‌ها از اهمیت مهمی برخوردار بوده و دانشجویان نخبه هر دانشگاهی در این موضوع دارای فعالیت‌های خوب علمی هستند.
ستاری ادامه داد: در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌های کشور بودجه خوبی برای این بخش به وسیله وزارت علوم در نظر گرفته شده و مراکز مطرح همکاری بسیار خوبی با ما دارند.
وی یادآور شد: امروزه وابستگی به پول نفت سبب شده جوانان کشور از پرداختن به ایده‌های نو و خلاقانه پرهیز کرده و این مسئله می‌تواند جلوی پیشرفت علمی را بگیرد.
معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری عنوان کرد: کشور ما چهارمین کشور تولید کننده مهندس در دنیا بوده و از نظر منابع نیروی انسانی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.
وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها ‌و سازمان‌های ذیربط باید کمک کنند تا از همه استارت‌آپ‌های دانشگاهی حمایت کامل و همه‌جانبه صورت گیرد چرا که این موضوع بسیار اقتصادی بوده و تولید محصولات فناور در کشور را به همراه دارد.
ستاری اظهار کرد: منابع انسانی برای هر کشور یک ثروت محسوب می‌شود که برای استفاده از این منابع باید زیست‌بو‌م‌های فرهنگی و علمی در کشور تقویت شوند.
وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان سهم بزرگی در افزایش اقتصاد دانش‌بنیان و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی داشته و معاونت علمی به همراه بنیاد ملی نخبگان در جهت افزایش تولید ناخالص داخلی و پیشرفت علم از نخبگان و صاحبان ایده حمایت همه‌جانبه به عمل می‌آورد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com