0  |  0

ضرورت حمایت دولت از حوزه‌های کارآفرینی در ایلام

ضرورت حمایت دولت از حوزه‌های کارآفرینی در ایلام

احسان دیمکار اظهار داشت: استان ایلام یک جامعه جوان و جویای کار بوده و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید کاملا مشخص و حتی الزام‌آور است.
کارآفرین حوزه فن‌آوری اطلاعات گفت: نیاز است که دولت و بخش خصوصی کارآفرینی را به عنوان یک نیاز جدی در جامعه آموزش دهند و در این رابطه هزینه کنند، در بخش خصوصی کارآفرینی به عنوان هزینه محسوب نمی‌شود بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری بلندمدت و مفیدی خواهد بود.
وی ادامه داد: یک کارآفرین نیاز به حمایت و توجه دارد و دولت هم می‌تواند با تسهیل قوانین در این راه گام بردارد هر چند با ایجاد قوانین جدید مقداری در این رابطه پیش رفته است اما هنوز انگیزه و شور و حالی که نیاز است ایجاد نکرده است.
دیمکار تصریح کرد: بازارهای مالی مختلفی در استان ایلام و حتی در کشور نیازمند تزریق و تامین نقدینگی بوده و زیرساخت‌های لازم را برای این کار چه زیرساخت‌های نرم از جمله قوانین، دستورالعمل‌ها، آموزش‌ها و چه زیرساخت‌های سخت مانند ایجاد شهرک‌های خاص مثل شهرک فناوری و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان باید ایجاد شود.
این کارآفرین حوزه فن‌آوری اطلاعات در استان ایلام ادامه داد: همچنین شرکت‌های دولتی باید وارد استان ایلام شده و در این بخش‌ها و بخش‌های دیگری که نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارد سرمایه‌گذاری کنند و از همه مهم‌تر مشوق‌های ویژه‌ای در این راستا در نظر گرفته شود، باید مسؤولان کشوری بپذیرند استان‌هایی که نیاز به مشوق‌های خاص دارند سرمایه‌گذاری به سمت آنها سوق پیدا کند.
این مدرس دانشگاه گفت: استان ایلام دارای ظرفیت‌های متعددی بوده و این که یک شخص کارآفرین بخواهد در چه حوزه‌ای وارد شود مشکلی وجود ندارد استان ایلام در حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و ... ظرفیت‌های بزرگی دارد.
وی ادامه داد: البته برای ورود به بازار کار باید ایده جدید باشد که بتواند کار را تسهیل کند و خدمت جدیدی را ارائه دهد و همچنین بتواند روش خدمت‌رسانی و روش تولید را متفاوت کند، بنابراین در همه بخش‌های اقتصادی استان ایلام به واسطه اقتصاد سنتی جا برای کارآفرینی در این حوزه به اندازه کافی وجود دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com