1  |  1

دومین فراخوان مشارکت در توسعه جویشگر بومی اعلام شد

دومین فراخوان مشارکت در توسعه جویشگر بومی اعلام شد

سی و نهمین جلسه شورای راهبری طرح جویشگر بومی، با اعلام فراخوان دوم مشارکت در این طرح، به بررسی جزییات این فراخوان در جهت مشارکت در توسعه محصولات و خدمات جویشگر بومی اختصاص یافت.
این جلسه با حضور اعضای این شورا در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) برگزار شد.
علیرضا یاری دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی با گزارشی از نحوه تامین زیرساخت پردازشی در طرح جویشگر بومی و نتایج فراخوان مرکز داده در این زمینه، جلسه را آغاز کرد و اعضای حاضر در این خصوص نظرات خود را بیان کردند.
وی درباره مرحله دوم فراخوان مشارکت در توسعه جویشگر بومی و همچنین اولویت‌های اصلی این مرحله از فراخوان و نیز در خصوص دو رویداد «کارآفرینی» و«چالش پژوهش و نوآوری باز» توضیح داد.
یاری با بیان اینکه مدل مشارکت در طرح خدمات جویشگر بومی شامل تامین زیرساخت، تحقیق و توسعه سرویس، توسعه کسب و کار و توسعه بازار و پشتیبانی سرویس خواهد بود، تاکید کرد: مهمترین تغییر در این مرحله، موضوع اجباری بودن ترکیب و ادغام شرکتهای فعال در حوزه جویشگر بومی در قالب سکوهای خدمات است.
در این جلسه خسرو سلجوقی رئیس شورای راهبری طرح جویشگر بومی، آخرین وضعیت توسعه مرکز داده (دیتاسنتر) و تامین زیرساخت پردازشی را در جهت اجرای طرح جویشگر بومی تشریح کرد و گفت: علاوه بر حفظ زیرساخت فعلی، برای توسعه این طرح، باید به خرید خدمات از بخش خصوصی اقدام کنیم.
روح الله رحمانی مدیرکل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات نیز به عنوان یکی از اعضای شورای راهبری طرح جویشگر بومی، پیشنهاد داد که شرکتها برای مشارکت در این طرح، برنامه خروج ارائه کنند و اظهار داشت: در این برنامه، مشارکت کنندگان می‌گویند که تا چه زمانی از مشارکت طرح در توسعه خدمات خود بی نیاز شده و استقلال مالی پیدا خواهند کرد.
در پایان جلسه نیز مهدی حسین پور پژوهشگر مرکز تحقیقات مخابرات ایران در مورد پروژه «جویشگر صوتی»توضیح داد و نقش صوت در جستجو و همچنین مراحل بررسی و تهیه مشخصه فنی مربوط به گام‌های متفاوت جویشگر صوتی را بیان کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com