0  |  6

ذهن توانگر انسان، خالق ثروت بی نهایت

ذهن توانگر انسان، خالق ثروت بی نهایت

همان طور که منبع اصلی شادمانی در فکر، ذهن و قلب ما نهفته است، منشا ثروت هم در درون ماست. با این دیدگاه قبل از رسیدن به ثروت و موفقیت، باید ذهنی ثروتمند و موفق داشته باشیم. تعریف های ضعیف کننده و بازدارنده ای که از خود در ذهن تان دارید، عوض کنید. نیروی ذهن خود را آزاد کنید و ایمان داشته باشید که فکرو ذهن شما معدن طلاست. خود شما، پدید آورنده شادی، اندوه، غم، خوشبختی، موفقیت و ثروتمند شدن خود هستید.

روانشناسان معتقدند ذهن انسان از دو بخش تشکیل شده است. ناخودآگاه و خودآگاه و آن را به کوه یخی مثال می زنند که قسمت عمده آن زیر آب پنهان است و فقط کمی از آن بیرون از آب و قابل مشاهده است. نقش ذهن ناخودگاه، که در حقیقت قسمت نادیدنی کوه یخی وجود ماست، بیشترین اثر را در زندگی ما دارد. اگر ذهن ناخودآگاه کسی منفی برنامه ریزی شود این اثر در زندگی او تاثیر بدی خواهد گذاشت مثلا "اگر مادری به کودک بازیگوش خود بگوید تو هیچ وقت هیچی نخواهی شد و مانند پدرت همیشه بازنده ای" اثر مخرب این فکر منفی شاید تا آخر عمر همراه این کودک باشد و بدتر از همه اینکه فرد ممکن است تا آخر عمر نداند قربانی یک برنامه ذهنی منفی شده است.

  همیشه این نکته رابه یاد داشته باشید، ثروتمندان قبل از اینکه ثروتمند شوند در ذهن خود ثروتمند بوده اند.  

آدات، ناهنجاری ها و نقاط ضعف شخصیت ما اکثرا از همین ذهن ناخودآگاه ما سرچشمه می گیرد که به نوعی مسئول فقر یا ثروت ما نیز هست. با چنین طرز تفکراتی محال است که فرد پیشرفت کند.  حتما این افکار مزاحم را هرچه سریع تر از ذهن خود خارج کنید. همان طور که می توان برنامه ریزی یک کامپیوتر را عوض کرد برنامه ریزی ذهن ما نیز قابل تغییر است. برای این کار باید مطالب مثبت را به خود تلقین کنیم، اثر آن غیر قابل باور است. تمامی مردان موفق در برخورد با موانع و مشکلات از همین روش استفاده می کردند و عباراتی مانند "من بالاخره موفق خواهم شد و مشکلات را از سر راه برخواهم داشت و ..." را به کار می گرفتند تا ذهن ناخودآگاه خود را در مقابل مشکلات و سختی ها مقاوم سازند.

نکته دیگری که به آن باید توجه داشت این است که نباید چیزهای مثبتی را به خود تلقین کرد که اصلا واقعیت ندارند و در یک تضاد کامل با وضعیت و شرایط ما است، به طور مثال اگر کسی که بیکار است و آهی در بساط ندارد به خود تلقین کند که "من ثروتمند و موفق ام و شغل خوبی دارم" نکته ای را به خود تلقین می کند که تماما با ناخودآگاه و وجدانش در تضاد است. در این شرایط عبارات مثبت باید به نوعی امیدوار کننده و آرام بخش باشند به طور مثال در چنین شرایطی می توان چنین تلقین کرد: "هر روز در حال نزدیک تر شدن به هدفم هستم  یا هر روزی که می گذرد یک گام در مسیر ثروتمند شدن جلوتر می روم و. . ."

ذهن توانگر انسان خالق ثروت بی نهایت

توماس ادیسون می گوید: "تجربه به من ثابت کرده است که هرکس مشتاقانه و از صمیم قلب خواهان چیزی باشد و آمادگی ریسک کردن را نیز داشته باشد بی گمان به آن دست خواهد یافت."

 بزرگترین عامل محدود کننده ثروت و موفقیت انسان ها ذهن آنها است. برای ورود به جمع توانگران و ثروتمندان باید ابتدا تصورات و خواسته های حقیر خود را از ذهن پاک کنید و به جای آن اهداف بزرگ تر و شفاف تری را بنشانیم. مرور شرح زندگی مردان موفق نشان دهنده این است که همه این افراد در مسیر موفقیت خود با شکست های سنگین رو به رو شده اند. شکست ها و موانع انسان را آب دیده می کند و شخصیت و صفات او را محکم می سازد به شرط اینکه در زمان مواجهه با سختی ها با یک جا نشستن و دست روی دست گذاشتن به سختی ها پشت نکنیم.

افرادی که با یک مانع کوچک از میدان در می روند شایستگی موفقیت و ثروت را ندارند و در حقیقت شخصیت ضعیف شان مسئول شکست آنهاست. همیشه این نکته رابه یاد داشته باشید، ثروتمندان قبل از اینکه ثروتمند شوند در ذهن خود ثروتمند بوده اند.

برگرفته از کتاب ثروتمندان این گونه می اندیشند؛ انتشارات جیحون 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com