0  |  0

تقویت مهارت‌آموزی و کارآفرینی از اهداف این مرکز است

تقویت مهارت‌آموزی و کارآفرینی از اهداف این مرکز است

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین گفت: تقویت مهارت‌آموزی و کارآفرینی از اهداف مهم مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان است.
محمود همتی، اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از زمانی که راه‌اندازی شده، در آموزش مهارت پیش‌قدم بوده و متناسب با جایگاه جهاد دانشگاهی اقدامات مؤثری را انجام داده است.
وی افزود: آموزش مهارت و کارآفرینی سرلوحه‌ فعالیت‌های مرکز است و بیشتر فعالیت‌ها در حوزه‌ نیازهای شغلی و آموزشی در این مرکز برنامه‌ٰیزی و اجرا می‌شود و با توجه به آن به دانشجویان آموزش داده می‌شوند.
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین خاطرنشان کرد: تقویت مهارت‌آموزی با نگاه ویژه به دروس عملی و ایجاد محل‌های شغلی در دانشگاه پیگیری می‌شود و در حوزه کارآفرینی نیز تربیت و تقویت روحیه‌ کارآفرینی از طریق ایجاد کارگاه‌های آموزشی، کارآفرینی و ایجاد نگاه کار آفرینانه و ایجاد شغل دنبال می‌شود
همتی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی انجام داده، راه‌اندازی کارگاه تولیدی با هدف ایجاد شغل و تجربه‌ کارآفرینی بود که برای دانشجویان و اساتید این فرصت را به وجود آورد تا بتوانند در این حوزه کسب تجربه کنند.
وی اعلام کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در حوزه‌ معماری داخلی، آموزش تخصص ویژه‌ای را در پیش‌گرفته است و به‌عنوان تنها مرکز آموزشی در استان به آموزش این رشته به‌صورت آکادمیک می‌پردازد.
همتی اضافه کرد: دانشجویان متقاضی در این رشته علاوه بر کسب مدرک دانشگاهی، مهارت‌های مختلفی را نیز در حوزه‌ طراحی دکوراسیون داخلی در دوره‌های کارورزی به دست خواهند آورد.
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین تأکید کرد: نقصی که امروز در دانشگاه‌ها وجود دارد، عدم توجه به دروس عملی و واحدهای شغلی است که این مرکز با اهمیت به دروس عملی و شغلی فاصله‌ بین صنعت و دانشگاه را پرکرده و این امر موجب اثرگذاری در جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از اساتید خبره و تمرکز اصلی بر دروس عملی ازجمله مزیت‌های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی است، گفت: تمرکز بر دروس علمی موجب می‌شود تا خروجی ملموسی برای دانشجو ایجاد شود و بتواند دستاوردهای قابل قبولی داشته باشد.
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان ازجمله برنامه‌های دیگر این مرکز است که بسیاری از این دستاوردها قابلیت تجاری‌سازی و افزایش تولید و درنهایت اشتغال خواهند داشت.
همتی گفت: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف به حمایت از دانشجویان می‌پردازد، همچنین برنامه‌ریزی‌شده تا در معماری داخلی حمایت‌هایی صورت گیرد تا دانشجو پس از کسب مدرک بتواند از حمایت‌های سازمان‌هایی مانند صندوق کارآفرینی امید، بسیج سازندگی و دیگر نهادهای حمایت کننده جهت دریافت تسهیلات بهره‌مند شوند.
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین اعلام کرد: این مرکز در مقطع کاردانی دارای 11 رشته ازجمله طراحی لباس، دوخت و تکنولوژی لباس، گرافیک، عکاسی، معماری شهری، عمران، کامپیوتر، اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری و معماری داخلی است و در مقطع کارشناسی نیز رشته‌های طراحی لباس، گرافیک و تصویرسازی و مهندسی معماری بافت‌ها ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ رسالت فرهنگی جهاد دانشگاهی در این مرکز رشته‌های مدیریت امور فرهنگی و تربیت‌معلم قرآن کریم نیز وجود دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com