0  |  0

پیچ‌ و خم‌های دانش‌بنیان شدن در ایران

پیچ‌ و خم‌های دانش‌بنیان شدن در ایران

رضا میلانی طراح شبکه ارتباطی و پیام‌رسان صوتی ایرانى از پیچ‌و خم‌های دانش‌بنیان شدن و روند سخت اثبات دانش‌بنیانی برای شرکت‌های IT در ایران گلایه کرد.
وی به همراه گروهی از طراحان و برنامه نویسان ایرانى، شبکه ارتباطی و پیام‌رسان صوتی ایرانى نریتور (Narrator) را طراحی کرده که یک شبکه اجتماعى مبتنى بر صدا است و کاربران مى‌توانند یک فایل٣٠ ثانیه‌ای از صدا را ضبط کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند.
میلانی با تشریح آغاز کار این گروه برنامه‌نویسان ایرانی، توضیح داد: پیش از ارایه اپل واچ توسط اپل در سال ٩٠ تصمیم گرفتیم پلتفرم جدیدی براى نسل آینده گجت‌های پوشیدنی طراحی کنیم. پلتفرمى که علاوه بر انطباق با تلفن‌هاى همراه، بر تکنولوژی‌هاى پوشیدنی مانند ساعت و عینک‌هاى هوشمند و اینترنت خودروها در آینده نیز متمرکز باشد.
طراح شبکه ارتباطی و پیام‌رسان صوتی ایرانى افزود: پلتفرم‌هاى موجود براى نسل آینده این گجت‌ها ناقص بودند و کار با آنها سخت بود و پلتفرم‌هاى قدیمی بر پایه متن و عکس طراحی شده بودند. بر این اساس، بهترین راه ورود دیتا به این گجت‌ها صداست که کار طراحی این پلتفرم حدود دو سال و نیم زمان برد و سپس حدود دو سال مراحل فنی و برنامه نویسی این پلتفرم زمان برد.
وی ادامه داد: تقریبا در این مدت اپل واچ نسخه ابتدایی خود را معرفی کرد اما در نسخه اول امکان استفاده از میکروفون اپل واچ را به توسعه دهندگان نداد که بعد از یکسال این امکان را فراهم کرد و ما جز اولین شبکه‌هاى ارتباطی و اجتماعی بودیم که توانستیم نسخه اپل واچ خود را در آن تاریخ عرضه کنیم.
میلانی تصریح کرد: مهمترین ویژگى پلتفرمى که ساخته‌ایم حذف نواقص پلتفرم‌هاى گذشته بود .
طراح شبکه ارتباطی و پیام‌رسان صوتی ایرانى افزود: در طی چهار سال و تقریبا همزمان با ما کمپانی‌های بزرگ مانند اپل، گوگل و آمازون نیز روى دستیارهاى صوتی تمرکز و سرمایه‌گذاری کردند و به این ترتیب مطمئن شدیم راهى که انتخاب کرده‌ایم صحیح است.
به گفته وی، یکى از مهمترین قسمت‌ها براى شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی امنیت شبکه است. یک‌سال تمام تمرکز ما روى موضوع امنیت بود و اکنون مى توانیم ادعا کنیم که این شبکه ارتباطی به خاطر راه‌حل هایی که در آن استفاده کرده‌ایم از امن‌ترین شبکه‌هاى دنیا است.
میلانی ادامه داد: با توجه به منابع مالی محدود، تصمیم گرفتیم محصول تولید شده و آماده ارایه را به معاونت فن آورى ریاست جمهوری معرفی کنیم که از بهمن ماه ٩٤ که به معاونت مراجعه کرده‌ایم تاکنون حمایتی از این محصول بومی صورت نگرفته است. در واقع بیشتر دغدغه دوستان طی مراحل اداری بوده که اکثر آنها بی دلیل بر ما تحمیل شده است. محصولی که توانسته از فیلتر کمپانی مانند اپل عبور کند و تعداد زیادی کاربر در دنیا دارد باید براى تایید دانش بنیانى خود توسط کارگزاری در صنعت IT کشور بررسی شود که خودش عقب‌تر از فناوری‌های روز ایستاده است.ش

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com