0  |  0

خانواده کارآفرین موفق گچسارانی/ خوشه ای شدن کسب و کار راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی

خانواده کارآفرین موفق گچسارانی/ خوشه ای شدن کسب و کار راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی

کارشناسان بر این باورند برنامه ریزی برای ساماندهی کسب و کارهای کوچک از تولید کالا تا بازاریابی و فروش بهترین راهکار برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بانکهاست.
در این روش تولید مواد اولیه مورد نیاز تا توزیع آن در فروشگاه ها به صورت زنجیره ای انجام می شود.
خانواده کارآفرین موفق گچسارانی که زمینه اشتغال 42 نفر را فراهم کرده الگویی از این ایده است.
سرمایه گذاری اولیه خانواده کارآفرین خیرمند در این راستا 40 میلیون ریال بوده که هم اینک سرمایه وی به بیش از 100میلیارد ریال رسیده است.
خانواده خیرمند به همراه پنج برادر و پدر خود به صورت یک زنجیره تولید مشغول به فعالیت هستند.
این خانواده کارآفرین چندین عنوان برتر در زمینه کارهای کوچک در سطح ملی را کسب کرده و ضمن ایجاد درآمد پایدار برای خود و اعضای خانواده اش توانسته ده ها فرصت شغلی در گچساران ایجاد کند.
تولید خوراک دام با کشت علوفه، تولید گوشت و شیر، لبنیات پاستوریزه و توزیع آنها در تعاونی ها از سوی این خانواده کارآفرین قیمت محصولات تمام شده تولیدی در شهرستان گچساران را کاهش داده است.
یکی از اعضای این خانواده کار آفرین موفق که با راه اندازی یک واحد دامداری 150 راسی و کشت علوفه در 15 هکتار از زمینهای در اختیار ضمن تامین خوراک دام خود، زمینه 10 فرصت شغلی برای جوانان گچسارانی را فراهم کرده است.
رحمان خیرمند در این زمینه گفت: ایجاد کارگاه های تولیدی زنجیره ای، قیمت تمام شده محصول را کاهش می دهد که این امر نقش اثرگذاری در افزایش بازار فروش و رضایتمندی مصرف کننده دارد.
وی با اشاره به اینکه بالا بودن سود تسهیلات بانکی ادامه حیات بسیاری از واحدهای تولیدی در سال های گذشته را غیر ممکن کرده بود تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی شهرستان گچساران به دلیل کمبود سرمایه در گردش نیمه فعال هستند.
پدر خانواده کارآفرین موفق گچساران نیز گفت: نگرش جامعه به چرخه تولید زنجیره ای، نقش اثرگذاری در خودکفایی ملی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب دارد.
بندر خیرمند نگاه کارآفرینان به تولید و سنجش میزان نیاز بازار مصرف قبل از آغاز تولید را ضروری دانست.
وی بهره وری از تجربیات کشاورزان سنتی و خلاقیت با استفاده از تجهیزات نوین را از دیگر عوامل موفقیت در کارآفرینی ذکر کرد.
خانواده خیرمند به همراه پنج برادر و پدر خود به صورت یک زنجیره تولید مشغول به فعالیت هستند.
روزانه یک تن شیر از سوی این گاوداری تولید و در کارخانه شیر صنعتی کوچک این خانواده کارآفرین گچسارانی پاستوریزه می شود.
**خوشه ای شدن کسب و کار راهکاری برای رونق تولید
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خوشه ای شدن کسب و کارهای کوچک راهکاری برای رونق تولید و اشتغال پایدار است.
غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: خوشه ای شدن کسب و کارهای کوچک بهترین راهکار برای تجمیع تسهیلات اشتغالزایی کم و ایجاد فرصت سرمایه گذاری در تولید است.
وی تصریح کرد: کسب و کارهای کوچک به دلیل ایجاد فرصت های شغلی در کوتاه مدت و نیاز سرمایه اندک اولیه قبل از درآمدزایی اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به مشکلات بازاریابی و فروش برای برخی تولید کنندگان تصریح کرد: باید ساز و کاری تعریف شود تا بازار مصرف کالا قبل از تولید آن مشخص شود.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: رونق کسب و کارهای کوچک در رشته های نوین و بر اساس استعدادهای مناطق مختلف کشور امکان پذیر است.
تاجگردون گفت: رفع موانع اشتغال و رونق کارآفرینی نیازمند بهره گیری از تمام ظرفیت هاست.
وی با بیان اینکه تولید نفت ایران از روزانه چهار میلیون به 2 میلیون بشکه در سال های اخیر کاهش یافته است، تصریح کرد: منابع نفت تمام شدنی است و باید به فکر سرمایه گذاری های پایدار مانند ایجاد صندوق های سرمایه گذاری در استان های با نرخ بیکاری بالا باشیم.
وی بیان کرد: راه اندازی این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد که با 17درصد دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور است، باید در کمیسیون عمومی تصویب و در مجلس شورای اسلامی نیز موافقت نمایندگان جلب شود.
تاجگردون با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش اتکا به اقتصاد تک محصولی نفت افزود: باید ضمن توجه به تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران برای برون رفت از مشکل بیکاری جوانان زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور را فراهم کنیم.
وی بیان کرد: تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ایران نیازمند سالانه 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری است.
وی با انتقاد از برخی بانک ها برای مشارکت اندک در پرداخت تسهیلات بیان کرد: رشد تولید و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان در سایه تعامل تمام بخش های کشور امکان پذیر است.
** پرداخت 1517 فقره تسهیلات اشتغالزایی در دولت تدبیر و امید در گچساران
فرماندار گچساران نیز گفت: یکهزار و 517 فقره تسهیلات اشتغالزایی در دولت تدبیر و امید در این شهرستان پرداخت شده است.
عبدالرحیم رحیمی اظهار داشت: این تسهیلات از سه سال گذشته تاکنون در قالب طرح های زود بازده برای رونق صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی و صنعت به متقاضیان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای توانمندسازی نیروی کار افزود: براساس طرح اجرایی به هر یک از متقاضیان بین 50 تا 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com