0  |  0

مشاغل خانگی، فرصت‌های شغلی بدون سرمایه

مشاغل خانگی، فرصت‌های شغلی بدون سرمایه

به نظر می‌رسد مشاغل خانگی در بیشتر موارد مورد اقبال و توجه زنان باشد تا مردان. این نوع از کسب و کار بسیاری از مشکلات دنیای مدرن را حل می کند. زنان وقت بیشتری را می توانند در خانه سپری کنند به علاوه دیگر برای ایجاد کسب و کار نیاز نیست که فرد اقدام به پرداخت هزینه جهت رهن و اجاره کند. رفت و آمد افراد کاهش می یابد که این امر در کلان شهر ها برای حل مشکلات ترافیکی بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر نکات عنوان شده فرد می تواند در منزل خود و با استفاده از اینترنت با دنیای بیرون از منزل تعامل داشته باشد و دیگر نیاز نیست تا خود را در چهاردیواری محبوس کند. از فواید این نوع کسب و کار که بگذریم با توجه به آمار اقبال زنان در این مسیر جالب توجه است. پس از شناخت و آگاهی از این نوع مشاغل این نکته اهمیت دارد که به راستی درآمد کافی نصیب صاحبان این نوع کار خواهد شد؟
معرفی مشاغل پردرآمد یک کسب کار خانگی
امروزه مهارت های مربوط به مشاغل خانگی با استقبال بسیاری در زمینه بازار مواجه است. زیرا این امور نیاز به مهارت خاص داشته و هر کسی از خود برای یادگیری این امر انگیزه نشان نمی دهد. از دیگر منظر، با توجه به رواج کالاها با کیفیت پایین در بازار، افراد بیشتر به صنایعی که کیفیت مطلوب داشته و دست ساخت است، توجه دارند. با توجه به همه این موارد برخی از مشاغل خانگی در حال حاضر وجود دارند که در صدر مشاغل پردرآمد خانگی هستند.
صنایع دستی و صنعتگری؛ فعالیت هایی از جمله ساخت جواهر آلات ،سفالگری، ساخت لوازم دكوری ، توربافي، شال بافي، زريبافي، موج بافي، ترمه بافي، مخمل بافي، سجاده بافي، دارايي بافي( ايکات )، شمد بافي، تکه دوزي، شبکه دوزي، ابريشم دوزي، آجيده دوزي (لايه دوزي)، جاجيم بافي، چادرشب بافي، ماشته بافي، عبا بافي، قاليبافي (چنته)، گليم بافي( ورني بافي - گبه بافي - مسند)، زيلو بافي، نمد مالي، خورجين بافي، پلاس بافي، اجاق قراقي، گيوه بافي، چاروق دوزي، چموش دوزي، پوستين دوزي، طراحي و دوخت لباس محلي، گيوه دوزي، قلاب بافي، ميل بافي ( کاموا بافي - بافتني سنتي)، کلان نمدي، عروسک بافي، چاپ کلاقه يا باتيک (نقاشي روي پارچه)، چاپ قلمکار، چاپ سيلک، معرق چرم، نقاشي روي چرم، نقش اندازي ضربي روي چرم (حکاکي چرم)، سراجي سنتي (ساخت کمربند و کيف و...)، طراحي به صورت داغ روي چرم (سوخت روي چرم)، قلمزني، مشبک سازي فلزي، حکاکي روي فلز، ميله سازي، گرگور بافي، زيورآلات سنتي (جواهر سازي)، صنايع دستي مسي (تابلو - وسائيل تزئيني)، معرق کاري، حصيربافي، بامبوبافي، منبت ريز (آباده و گلپايگان)، ترکه بافي (ارغوان بافي -مروار بافي - چم بافي - کپوبافي)، خراطي (ساخت ظروف چوبي - تسبيح سازي)، نقاشي روي چوب، مروار بافي، مشبک چوب، خاتم کاري، سوخت روي چوب، چيغ بافي، ساخت سازهاي سنتي (ساخت سازهاي بادي) - ساخت سازهاي کوبه اي - پيکر تراشي چوبي (مجسمه سازي)، سفال و سراميک، کاشي هفت رنگ، معرق کاشي، نقاشي روي سفال، مهرساز، نقاشي روي صدف (صدف سازي - تراشي صدف)، مينياتورسازي (نگارگري ايراني)، نقاشي، تشعير، تذهيب، طراحي، جلد سازي، صحافي سنتي، نقاشي روي شيشه، ويتراي، نخ ريسي سنتي، رنگرزي گياهي، تراش سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي (گوهر تراشي)، تسمه دوزي، نقده دوزي، بخارا دوزي، ده يک دوزي (برجسته دوزي)، پيله دوزي، قيطان دوزي (فتيله دوزي - مغزي دوزي - يراق دوزي)، ستاره دوزي، چشم دوزي، مرواريد دوزي، خوس دوزي، خامه دوزي، چهل تکه دوزي، سکه دوزي ( اشرفي دوزي)، گلدوزي، گلابتون دوزي، پته دوزي، آيينه دوزي، بليش دوزي، تفرشي دوزي، پريواردوزي، قلاب دوزي، کتيبه دوزي، کردي دوزي، کم دوزي (کمان دوزي - کمه دوزي)، مرصع دوزي (سنگ دوزي)، سوزن دوزي (بلوچي - اصفهان- ترکمن)، صدف دوزي، مخمل دوزي، شمسه دوزي، سرافي دوزي، شرابه دوزي، نوار دوزي، نقش دوزي، ممقان دوزي، منجوق دوزي، پولک دوزي، طراحي و دوخت لباس، خياطي لباس عروس، شلوار دوزی، راسته دوزی، نازک دوز مردانه، ضخيم دوز مردانه، نازک دوز زنانه، بچه گانه دوز، پيراهن دوزمردانه و شوميزه زنانه، بافندگي، ملحفه دوزي، پرده دوزي، توليد روميزي، بافت هاي ترکيبي، مونتاژ اسباب بازي و لوازم پرورش فکري کودکان، مکرومه بافي، کيف سازي، کوبلن دوزي، عروسک دوزي، ساخت جعبه هاي فانتزي، طناب بافي، گلسازي، ساخت ميوه هاي خمير چيني، مهرسازي، قاب سازي، توپ دوزي پارچه اي، توپ دوزي چرمي، تابلو ساز تزئيني و... نام برد.
خدمات فروش بصورت تلفنی؛ برخی از شرکت ها و موسسات به صورت درصدی حاضر به سپردن بخشی از فعالیت های خود در زمینه بازرگانی به افرادی هستند که اگر دارای روابط عمومی خوبی باشند؛ می توانید از این طریق به پول خوبی برسید و خدماتی را به مشتریان موسسه و شرکت مدنظر ارائه دهید.
حسابداری؛ در صورتی که مهارت کافی در زمینه حسابداری داشته باشید می توانید کارهای موسسات را از طریق سیستم کامپیوتری و از طریق اینترنت انجام دهید که با گذاشتن وقت کم می توانید هزینه های خوبی را از شرکت های متعدد دریافت کنید.
معلم خصوصی: در صورتی که به تدریس علاقمند هستید می توانید در رشته تخصصی خودتان به صورت مجازی و یا غیر مجازی به علاقمندان آموزش دهید.
ترجمه: چنان چه به زبان غیر زبان مادریتان مسلط هستید می توانید با ترجمه متون و اسناد به کسب درآمد بپردازید.
فروش اجناس دسته دوم: اگر به این کار علاقمندید می توان با تاسیس سایت های مخصوص اجناس دسته دوم اطرافیان و یا علاقمندان را در آن به فروش برسانید و درصدی از این طریق نصیب خود کنید.
فعاليت هاي پرورش طيور و حشرات و کشاورزی: چنان چه علاقمند به فعالیت در این شاخه هستید می توانید در زمینه های پرورش اردک گوشتي، پرورش بوقلمون گوشتي، پرورش کرم ابريشم، پرورش غاز، پرورش کبک، پرورش برخي سوسک ها و مورچه ها (جهت خوراک دام و طيور و يا صادرات)، پرورش پرندگان زينتي و حيوانات (کبوتر و قناري)، پرورش پرندگان خوراکي وحشي، پرورش بلدرچين، جوجه کشي، بسته بندي انواع مواد غذايي از محصولات کشاورزي (سنتي - صنعتي) و گياهان دارويي. بسته بندي و درجه بندي محصولات زراعي، تهيه و بسته بندي سبزيجات فرآوري شده (خشک - پودر- سرخ کرده - پاک کرده و خرد کرده)، تهيه و بسته بندي بذر محصولات جاليزي، بلغور سازي، فرآوري محصول زعفران (خشک کردن و بسته بندي)، فرآوري و بسته بندي زرشک، خشک کردن و بسته بندي ميوه جات، بسته بندي و پاک کردن انواع دانه هاي روغني، توليد و بسته بندي کودهاي ارگانيک، تهيه انواع کودهاي فسيلي، تهيه و بسته بندي تخم انواع گلها، تاکسي درمي پرندگان، حيوانات و آبزيان، بسته بندي تخم مرغ بومي، توليد و بسته بندي ترشيجات ، ماست بند، توليد گلاب و عرقيات گياهي، توليد و بسته بندي آبليمو، آبغوره، سرکه، نارنج، نبات پزي، شيريني پزي سنتي، پخت انواع نان، تهيه شکلات، تهيه لواشک، تهيه مرباجات، تهيه ماهي فرآوري شده (دودي - شور)، توليد انواع رب، توليد رشته آشي و... فعالیت کنید.
حوزه فناوري اطلاعات: چنان چه در این زمینه تخصص لازم را دارید می توانید اقدام به آموزش هاي مجازي، برنامه نويس، خدمات ترجمه، تايپ، حروفچيني و صفحه بندي کتاب و مجلات، طراح شبکه هاي ارتباطي، تجارت الکترونيک در بخش کشاوزي طراح مولتي مديا (توليد کننده چند رسانه اي)، ساخت و نقاشي هاي متحرک (انيميشن)، طراح صفحات وب، طراح لباس و کفش طراح داخلي ساختمان و دکوراسيون خدمات حسابداري، گرافيست (طراح بنر)، آموزش و تدريس از طريق اينترنت (آموزش از راه دور) طراح سازه هاي ساختماني نقاشي و مصور سازي کتاب کودک، طراحي کتب تصويري براي رنگ آميزي کودکان، مشاوره اينترنتي، تلفني، تهيه نرم افزارهاي کامپيوتري، طراحي و تهيه مجلات و روزنامه هاي ديجيتال، تبليغ کالا و خدمات به صورت مجازي و فروش آن، جمع آوري اطلاعات در زمينه هاي مختلف و مورد تقاضا، فروش کتاب و توليدات فرهنگي دست دوم و... کنید.
آشپزی: این روزها پخت غذاهای خانگی با توجه به اهمیت سلامت این دسته از غذاها اهمیت زیادی یافته است و می توان با دریافت سفارش ها اقدام به پخت فینگر فود کنید. از سوی دیگر تزئینات سفره این روزها اهمیت بسیاری یافته است.
پرورش گیاهان خانگی: زندگی شهری و دوری از طبیعت نیاز همگان را به زندگی در محیطی سبز علاقمند کرده است. اگر بتوانید در محیط خانه گیاهان کوچک تزئیینی و حتی دارویی پرورش بدهید با استفاده از کمترین فضا می توانید بهترین درآمد را داشته باشید
و..
نقطه شروع کسب و کار پردرآمد
همه کسانی که ابتدا شروع به راه اندازی کسب و کار خانگی کرده اند سرمایه زیادی نداشته اند. افراد موفق در این زمینه با خرج کردن اندکی خلاقیت و آشنایی با نیازهای روز اقدام به آموزش مهارت مورد نیاز کردند و یا به صورت تجربی از استاد شاگردی آغاز به فعالیت نمودند. پس از آغاز به فعالیت در ابتدا در سطح کوچک شروع به فعالیت کنید تا مشتریان خود را بیابید. برای این کار می توانید از فضای مجازی سود بجوئید و یا با سپردن به اطرافیان و گرفتن سفارش از مغازه داران کار خود را توسعه دهید. در پایان می توان توصیه کرد که هیچگاه برای شروع دیر نیست و می توان با فرا گرفتن مهارتی در دوره شش ماهه و کوتاه درآمد زندگی خود را با کمترین سرمایه افزایش دهید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تابناک
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com