0  |  0

توسعه فرهنگ کارآفرینی باید در اولویت آموزش و پرورش باشد

توسعه فرهنگ کارآفرینی باید در اولویت آموزش و پرورش باشد

دکتر حافظی اظهار داشت: اگر در آموزش و پرورش ما فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای کوچک در اولویت قرار گیرد می توان به آینده توسعه بازار کار هم امیدوار بود.
وی افزود: اگر دانش آموزانی که سر کلاس می روند برای ایجاد اشتغال به دولت امیدوار باشند یا به کمک های خانواده متکی باشند ، این دو رویکرد در تعیین سرنوشت اقتصادی آنها موثر است.
دکتر حافظی گفت: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، ترویج فرهنگ کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار هر چند به اندازه کوچک در اولویت نظام های آموزشی است تا فرزندان آنها بتوانند به طور مستقل برای پیشرفت اقتصادی خود تصمیم بگیرند.
وی افزود: اگر در جامعه فرهنگ اقتصاد اسلامی و سبک زندگی غیر مسرفانه ترویج شود به همین اندازه می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند اما اگر به بخش مصرف بیشتر توجه کنیم به همین اندازه از فرهنگ تولید و ثروت سازی فاصله خواهیم گرفت.
دکتر حافظی گفت: اگر در جامعه به دنبال اصلاح امور اقتصادی هستیم باید اصول اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی ترویج شود در آن صورت فرهنگ تولید هم رونق خواهد گرفت و بر مصرف گرایی برتری خواهد داشت.
وی افزود : برای تحول در اینده باید از امروز فرهنگ سازی کنیم و اموزش و پوروش حرف اول را می زند.
بنابراین گزارش در سال جدید تحصیلی توسعه فرهنگ ایثارگری و شهادت و همچنین اقتصاد مقاومتی در اولویت آموزش و پرورش است.
نخستین بار در پایه جدید دهم تحصیلی و در اجرای سند تحول در آموزش و پرورش ، کتاب اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدریس می شود و البته در دیگر درس ها نیز تقویت روحیه کارآفرینی و ترویج سبک اقتصادی اسلامی پیگیری می شود.
در سال جاری تحصیلی 33 درصد دانش آموزان در هنرستان ها و مراکز آموزش فنی حرفه ای تحصیل می کنند و 13 و نیم میلیون نفر دانش آموز بهار آموزش و علم را آغاز می کنند.
برای امسال 134 میلیون جلد کتاب منتشر شده است و از هشت ماه پیش برای آغاز سال تحصیلی 95 - 96 برنامه ریزی می کردند و البته چاپ کتاب های درسی از 14 ماه پیش آغاز شده است.
بیش از یک میلیون نفر نیروی انسانی برای مدارس تلاش می کنند و در سال جدید تعدادی بازنشسته شده اند ولی نیروهای جدیدی هم وارد آموزش و پرورش کرده ایم.
کتاب اقتصاد مقاومتی در دوره دوم متوسطه به دانش آموزان آموزش داده می شود.
در نظام جدید متوسطه دوم امسال چهار کتاب جدید وارد نظام آموزشی می شود که شامل درس های انسان و محیط زیست - تفکر و سواد رسانه ای - کارآفرینی و کارگاه تولید و انسان و سلامت است.
در برنامه ششم توسعه اجرای سند تحول نظام آموزشی مبنای کار است .

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com