0  |  0

بزرگ ترین شهرهای استارتاپی زنان

بزرگ ترین شهرهای استارتاپی زنان

حضور زنان در فعالیت های اقتصادی جهان و خصوصا راه اندازی استارتاپ های مبتنی بر فناوری، غیر قابل انکار است و امروزه زنان کارآفرین زیادی را در سراسر جهان می بینیم که فعالیت های اقتصادی موفقی را پشت سر گذاشته اند، در این راستا سه شهر شیکاگو، بوستون و لس آنجلس به عنوان شهرهایی که بیشترین میزان حضور زنان را در راه اندازی استارتاپ ها دارند، بررسی خواهند شد، همان گونه که در ادامه خواهد آمد، شیکاگو بیشترین میزان حضور زنان کارآفرین را داشته و دو شهر بعدی، در رتبه های دوم و سوم قرار می گیرند.
سوای از سیلیکون ولی، شیکاگو بزرگ ترین میزان حضور زنان را در راه اندازی استارتاپ ها در سطح جهان دارد، به طوری که طبق تحقیقات به عمل آمده از سوی محققان، تقریبا از هر سه استارتاپی که در این شهر راه اندازی می شود، بنیانگذار یکی از آنها زن است.
همچنین شهرهای بوستون، سان فرانسیسکو و لس آنجلس نیز به ترتیب با میانگین های 29، 24 و 22درصد مقام های دوم تا چهارم را در زمینه حضور زنان در راه اندازی استارتاپ ها از آن خود کرده اند. ضمن اینکه پاریس با سهم 21درصدی و تل آویو با سهم 20درصدی نیز از دیگر شهرهایی هستند که در زمینه حضور زنان فعال بوده اند.
محققان اقتصادی در گزارشی که با 200کارآفرین در 25کشور جهان داشته اند، با داشتن حدود 11هزار نظرسنجی در خصوص استارتاپ هایی که توسط زنان راه اندازی شدند، دلایل حضور بیشتر زنان را در شهرهای مذکور برشمرده اند.
بزرگ ترین شهر استارتاپی زنان
با توجه به اینکه حدود 30درصد از راه اندازی استارتاپ های شهر شیکاگو توسط زنان بوده است، این شهر بالاترین رتبه را از این نظر در میان دیگر شهرهای بررسی شده به دست آورده است. روند مذکور بر فرهنگ استارتاپی این شهر نیز تاثیر خواهد گذاشت و به مرور زمان، زنان کارآفرین باتجربه تری را نیز در این شهر تربیت خواهد کرد که در رشد سرمایه گذاری و پیشرفت در زمینه راه اندازی کسب وکارهای جدید تاثیرگذار خواهند بود.
از طرفی وفور شرکت های تازه تاسیسی که از فناوری روز دنیا پیروی می کنند، از خصوصیات بارز استارتاپ هایی است که زنان شهر شیکاگو راه اندازی کرده اند و بنابراین می توان گفت سرمایه گذاری در جهت رشد شرکت های مبتنی بر فناوری، یکی از خصوصیات بارز استارتاپ های روز دنیا و خصوصا شهر مورد مطالعه، یعنی شیکاگو است.
از طرفی رشد فناوری در این عرصه ها نیز نشان دهنده پیشرفت هایی است که زنان کارآفرین در زمینه درک موقعیت های اقتصادی جهان به دست آورده اند و نیاز جامعه خود را نسبت به کسب وکارهای مبتنی بر فناوری به خوبی دریافته اند. بررسی های موجود نیز نشانگر این نکته هستند که زنان شیکاگو در زمینه راه اندازی استارتاپ های فناوری، موفقیت های زیادی را کسب کرده و با توجه به این امر، روند رشد تاسیس چنین شرکت هایی را در سال های پیش رو نیز تضمین کرده اند.
می توان گفت روی آوردن به تجارت آنلاین از خصوصیات بارز استارتاپ های تازه تاسیس شیکاگو توسط زنان است، مثلا راه اندازی یک بازار آنلاین یا یک وب سایت فروش از جمله استارتاپ هایی است که زنان این شهر گرایش زیادی به آنها نشان داده اند.
تحصیلات دانشگاهی زنان ایالت ماساچوست
بوستون نیز از جمله شهرهایی به شمار می رود که به دلیل فعالیت های اقتصادی زنان آن برجسته شده است. این شهر که در ایالت ماساچوست آمریکا واقع شده، کارآفرینان زن زیادی را در خود جای داده است.
طبق آمار ارائه شده حدود نیمی از دانشجویان دوره کارشناسی رشته MIT در دانشگاه هارواد زنان هستند و همچنین 41درصد از دانشجویان دانشکده بازرگانی این دانشگاه را نیز زنان تشکیل می دهند که آمار فوق بیانگر حضور گسترده زنان در فعالیت های تجاری ایالت ماساچوست است و این نتیجه فرهنگی، به خصوص در فعالیت های تجاری شهر بوستون خود را نشان داده ضمن اینکه داشتن تحصیلات دانشگاهی در زمینه کارآفرینی و فعالیت های اقتصادی، مطمئنا موفقیت های بیشتری را به دنبال خواهد داشت و بر این مبنا، زنان کارآفرین شهر بوستون نیز توانسته اند استارتاپ های موفقی را در شهر مذکور راه اندازی کنند.
از طرفی بوستون از جمله شهرهایی به شمار می رود که تعداد سرمایه گذاران زن آن نیز به صورت برجسته ای نمود پیدا کرده اند و بسیاری از این سرمایه گذاران در زمینه راه اندازی استارتاپ های جدید این شهر، حضور فعالی دارند.
در انتها بد نیست اشاره ای نیز به استارتاپ های راه اندازی شده از سوی زنان، در شهر لس آنجلس داشته باشیم که در سال های اخیر شاهد زنان کارآفرین زیادی در زمینه رشد و رونق فعالیت های اقتصادی بوده است. کارآفرینان زن این شهر معتقدند که در سال های گذشته دره سیلیکون با سلطه مردانه روبه رو بوده است و آنها در حال حاضر به دنبال ارائه یک سری از فعالیت های اقتصادی زنانه هستند که بتواند از سلطه های اقتصادی مردان در سال های گذشته پیشی بگیرد.
به هرحال آنچه در تمام استارتاپ های سه شهر مذکور که توسط زنان راه اندازی شده اند، مشهود است، آشنایی این زنان کارآفرین با فناوری های جدید دنیا، گرایش به سوی استارتاپ های آنلاین و همچنین داشتن سواد آکادمیک در جهت ارتقای فعالیت های اقتصادی آنان است که مطمئنا در درازمدت نتایج موفقیت آمیز زیادی را به دنبال خواهد آورد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه فرصت امروز
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com