0  |  0

خیز دانشگاه علم و هنر یزد برای کارآفرینی

خیز دانشگاه علم و هنر یزد برای کارآفرینی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر مهمترین برنامه این دانشگاه را تبدیل آن به بزرگترین و باکیفیت‌ترین دانشگاه غیرانتفاعی کارآفرین کشور خواند و با تشریح اقدامات صورت گرفته در این رابطه اعلام کرد: دانشجویان این دانشگاه از همان دوران تحصیل به بازار کار نزدیک می‌شوند.
دکتر "محسن برزگری" ، اظهار کرد: براساس مصوبه هیات امناء دانشگاه علم و هنر مهمترین برنامه و راهبرد این دانشگاه، تبدیل آن به بزرگترین و باکیفیت‌ترین دانشگاه کارآفرین کشور در بین دانشگاه‌های غیر انتفاعی است.
وی در همین رابطه به ماموریت‌گرا شدن دانشگاه در چرخه‌ی تجاری‌سازی دانش اشاره کرد و افزود: دانشگاه علم هنر همچنین در تلاش برای تبدیل شدن به یکی از دانشگاه‌های فعال در حوزه نوآوری در نظام برنامه‌ریزی است به این معنی که آموزش‌های دانشگاه علاوه بر سرفصل‌های مصوب وزارت علوم، به منظور توانمنمدسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان حاوی دروس مهارتی مورد نیاز برای کسب و کار و اشتغال آنان نیز هست.
به گفته‌ی برزگری، در همین راستا نیز دانشگاه علم و هنر از سال تحصیلی جدید، دروس مهارتی را به سرفصل‌های آموزشی رشته‌های تحصیلی دانشگاه اضافه کرده و به گونه‌ای عمل خواهد کرد که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بتوانند با کسب این توانمندی‌ها از همان دوران تحصیل به بازار کار نزدیک شوند و شغل مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنند.
وی ادامه داد: در قالب این برنامه‌ها که در جهت توانمندی دانشجویان دانشگاه تدوین شده است، دانشگاه علم و هنر اقدام به ایجاد مراکز رشد گیاهان دارویی، هنر، سلامت و تغذیه به پشتوانه‌ی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد کرده که بعضاً راه‌اندازی و برخی نیز در شرف تاسیس است.
معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر خاطرنشان کرد: این مراکز رشد فرصت‌هایی را برای دانشجویان و دانش‌آموختگان فراهم می‌کند تا در این حوزه‌ها اقدام به تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان کنند و علاوه بر فعالیت در قالب این شرکت‌ها از حمایت‌های دانشگاه در این رابطه نیز بهره‌مند شوند.
وی ایجاد مرکز علم و کار را یکی دیگر از دستاوردهای این دانشگاه ذکر و در این مورد تصریح کرد: این مرکز فرصت طرح و پرورش ایده‌های دانشجویان را برای آنان فراهم کرده و به آنها در تجاری‌سازی این ایده‌ها و تبدیل به یک محصول نوآورانه کمک می‌کند.
برزگری عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر نیز بسیاری از دانشجویان دانشگاه در این مرکز فعالیت می‌کنند و اختراعات خوبی نیز در حال تجاری‌سازی است، ضمن این که دانشگاه این فرصت را نیز برای گروه‌های اموزشی مهیا کرده تا براساس حوزه‌های تخصصی خودشان، دانشجویان را در این راستا فعال کنند.
راه‌اندازی کمیته کارآفرینی دانشگاه
برزگری در بخش دیگری از سخنانش یکی از مهمترین راهبردهای در دست اقدام دانشگاه را راه‌اندازی کمیته کارآفرینی دانشگاه برشمرد و افزود: این کمیته متشکل از برخی اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه است و حرکت به سمت نوآوری مهمترین رکن این کمیته محسوب می‌شود.
وی از دانشگاه علم و هنر را یکی از برترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور به لحاظ نوآوری و ماموریت محور بودن در چرخه تجاری‌سازی دانست و عنوان کرد: دانشگاه در اخذ مجوز دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز تکمیل چرخه تولید دانش در دانشگاه را مدنظر داشته و دانشجویان به راحتی بتوانند در همین دانشگاه و با حمایت‌هایی که از دانشجویان نخبه و برتر می‌شود، حتی بدون آزمون در مقاطع تحصیلات تکمیلی آموزش ببینند.
معاون آموزشی دانشگاه یزد همچنین توضیحاتی در مورد همکاری‌های دانشگاه با دانشگاه‌های بین‌المللی با مساعدت جهاددانشگاهی یزد خبر داد که در شرف انعقاد قرارداد است.
وی در رابطه با موضوع شهریه دانشگاه نیز گفت: افزایش شهریه دانشگاه براساس آیین‌نامه‌ها و ضوابط وزارت علوم و مصوبه هیات امناء دانشگاه اعمال می‌شود که در همین رابطه علی‌رغم مجوز افزایش 20 درصدی شهریه‌ها توسط وزارت علوم، دانشگاه در راستای سیاست‌های حمایت از دانشجویان تا 10 درصد افزایش را در دستور کار قرار داده است که در قبال اقداماتی که برای ارتقای کیفیت اموزش در دانشگاه صورت گرفته، افزایش چشمگیری نیست و در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌هایی که شهریه اخذ می‌کنند، از درجه مطلوبی برخوردار است.
افزایش شهریه متناسب با ارتقای کیفیت آموزش
برزگری ارتقای کیفیت اموزش را از سیاست‌های مهم دانشگاه ذکر کرد و متذکر شد: در بسیاری از مواقع افزایش شهریه دانشگاه متناسب با ارتقای کیفیت آموزش‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: البته براساس برنامه‌ریزیو به دستور ریاست دانشگاه، شهریه‌ی دانشجویان جدیدالورود به صورت اقساط بلندمدت و بار ارائه تسهیلات به دانشجویان دریافت می‌شود.
این مسئول معتقد است که سیاست‌های این دانشگاه می‌تواند الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها باشد، هر چند که این دانشگاه با پشتوانه جهاددانشگاهی از جایگاه بسیار ویژه‌ای در بین سایر دانشگاه‌ها برخوردار است چرا که یکی از مهمترین راهبردهای جهاددانشگاهی، آموزش توام با پژوهش، تجاری‌سازی و تولید ثروت است.
برزگری در پایان یادآور شد: دانشگاه علم و هنر در حال حاضر با بیش از شش هزار و 500 دانشجو در 78 کد رشته در مقاطع مختلف تحصیلی در قالب سه دانشکده هنر و معماری، علوم و مهندسی، و علوم انسانی فعالیت دارد و بیش از 100 عضو هیات علمی تمام وقت و 600 استاد مدعو با این دانشگاه همکاری دارند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com