0  |  0

ایجاد بزرگ‌ترین مرکز رشد در شهرک رازی

ایجاد بزرگ‌ترین مرکز رشد در شهرک رازی

رئیس شورای اسلامی شهرضا در جلسه شورای شهرستان که با هدف بررسی رشته‌های دانشگاهی منطبق با بازار کار برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین معضلات و مسائل کشور در مورد بیکاری جوانان، عدم موفقیت افرادی است که پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی امکان راهیابی به بازار کار را ندارند و در این بخش با مخاطرات و مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند.
منصوره‌السادات صفوی افزود: ارتباط اساتید دانشگاه با بازار کار قطع است و نیاز است یک دوره برای هیئت علمی و اساتید دانشگاه درباره بازار کار گذاشته شود.
وی با بیان اینکه اساتید باید در مرحله اول آموزش ببینند تا بتوانند به دانشجویان انگیزه دهند، گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای جبران کمبود آموزش‌های دانشگاهی و نیاز بازار کار از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای انجام شده است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرضا بیان کرد: مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد سطح توقع فارغ التحصیلان را از شغل و کار بالا برده، به‌گونه‌ای که پرداختن به برخی کسب و کارها را نمی‌پسندد و همین مسئله سبب شده تا از بسیاری فرصت‌های شغلی باز مانند و آمار بیکاری افزایش پیدا کند.
برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاهی با نیاز بازار کار متناسب نیست
وی با بیان اینکه رشته‌های علوم انسانی مفغول مانده است، تصریح کرد: برخی از رشته‌های تحصیلی دانشگاهی با نیاز بازار کار متناسب نیست و علاوه بر آن عدم گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان در مقاطع دانشگاهی و ناآشنایی دانشجویان با نیازهای روز بازار کار، سبب شده تا قشر تحصیل کرده امروزی ما بیکار باشد.
صفوی با اشاره به دانشگاه‌های نسل سوم، گفت: دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌هایی هستند که در کنار توجه به آموزش و پژوهش، دنبال حل مسائل کشور هستند، باید بتوانند با صنعت و بازار مرتبط شوند و بتوانند کار جدیدی در جامعه تولید کنند.
وی بیان کرد: دانشجویان در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای تربیت شوند که اقدام به کسب وکار کنند به همین علت یکی از برنامه‌های دانشگاه‌های ما تبدیل به دانشگاه کارآفرینی باید باشد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه دانشگاه کارآفرین علاوه بر تربیت دانش‌آموختگانی براساس مولفه‌های کارآفرینی و کارمندی، باید به توسعه و اشتغال و ثروت‌آفرینی توجه کند، گفت: تشکیل شرکت‌های دانش بنیان از رویکردهای تجاری سازی دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها است که دانشگاه‌های شهرستان باید به دنبال آن بود.
یکی از بزرگ‌ترین مراکز رشد در شهرک صنعتی رازی شهرضا تأسیس می‌شود
فرماندار شهرضا در ادامه جلسه گفت: باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، می‌توان در شهرستان با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم می‌توان کارهای بزرگی کرد.
محسن گلابی افزود: دانش‌آموزان هنرستانی ما می‌توانند همزمان با تحصیل در هنرستان تحصیلات تکمیلی را در شهرک صنایع دستی شهرستان فراگیرند و به صورت علمی از آزمایشگاه استفاده کنند. مرکز رویش دانشگاه آزاد شهرضا فضایی را در اختیار دانشجویان قرار داده و به پرورش گیاهان دارویی می‌پردازند، این مرکز توانسته نسخه‌هایی که از اصفهان فرستاده می‌شود را تأمین کند.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین مراکز رشد در شهرک صنعتی رازی شهرضا تأسیس می‌شود، گفت: باید با استفاده از مراکز رشد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با توجه به رشته‌ای که می‌خوانند وارد بازار کار کرد.
شهرستان شهرضا تولید کننده انواع نشاء صیفی‌جات در کشور است
وی با بیان اینکه شهرستان شهرضا تولیدکننده انواع نشاء صیفی‌جات در کشور است و ایجاد باغ مادری یکی دیگر از توانایی‌های شهرستان است، افزود: در شهرضا جوانانی در حال تکثیر بافت سیب‌زمینی هستند تا بتوانند بذر سیب‌زمینی را در کشور تولید کنند.
گلابی با بیان اینکه انگیزه و خودباوری به دانشجویان داد، بیان کرد: دانشگاه پیام‌نور شهرضا می‌تواند ساختمان شماره دو خود را تبدیل به مرکز رشد کند.
رئیس دانشگاه پیام نور شهرضا در ادامه جلسه با انتقاد از بعضی از اساتید دانشگاه، اظهار داشت: بعضی از رشته‌های این دانشگاه امکان کار عملی در خود دانشگاه برای آن وجود دارد اما متأسفانه از این فرصت استفاده نشده است.
سیدعباس نعمت‌الله‌زاده با تأکید بر اینکه دانشجوی رشته تربیت‌بدنی باید دوره‌های مربیگری را بگذراند تا بتواند وارد بازارکار شود، افزود: باید دوره‌های فردی مهارتی در دانشگاه‌ها گذاشته شود.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان ما به‌واسطه عملکرد مسئولان دانشگاه‌ها مظلوم واقع شدند، گفت: رهبر انقلاب بر شرکت‌های دانش بنیان تأکید دارند باید روی این شرکت‌ها تمرکز کرد.
به‌واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند ارز وارد کشور کرد
رئیس دانشگاه پیام نور شهرضا با بیان اینکه به‌واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند ارز وارد کشور کرد، بیان کرد: بیش از 80 درصد از قطعات پزشکی در خارج از کشور تولید می‌شود، که می‌توان این قطعات را در شرکت‌های دانش بنیان تولید کرد.
وی با بیان اینکه افزایش مهارت‌ به دانشجویان وظیفه دانشگاه است، تصریح کرد: باید از کارخانجات فاصله گرفت و شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس کرد این شرکت‌ها بر اشتغال تأثیر بسیاری می‌گذارد.
ایجاد 5 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد شهرضا
رئیس دانشگاه آزاد شهرضا در ادامه جلسه بیان کرد: سیاست دانشگاه آزاد شهرضا حرکت به سوی توسعه مراکز رشد بوده و در این راستا توانسته‌ایم از حدود 25 واحد مرکز رشد دانشگاه آزاد شهرضا 5 واحد را به شرکت دانش بنیان تبدیل شده است.
علی شریف‌زاده با بیان اینکه باید آگاهی مردم افزایش پیدا کند تا معضل بیکاری کاهش پیدا کند، افزود: باید دانشجوی ما در دانشگاه به شکلی مهارت ببیند که بعد از 4 سال مشغول به‌کار شود.
وی با تأکید بر اینکه افراد کارآفرین موفق را باید در سطح شهر عرضه کنیم چراکه بسیار تأثیرگذار است، اظهار داشت: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آزاد کشور که توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام انجام شده دانشگاه آزاد شهرضا براساس معیارهای علمی، پژوهشی رتبه نهم را به‌دست آورده است.
رئیس دانشگاه آزاد شهرضا با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد شهرضا به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین حرکت کرده، گفت: فرهنگ کار باید آموزش داده شود که فارغ‌التحصل ما به پشت میزنشینی اکتفا نکند.
شریف‌زاده با بیان اینکه برای آگاه‌کردن نسل جوان مطرح‌کردن چهره‌های موفق کارآفرین تأثیرگذار است، گفت: تمام رشته‌های دانشگاه آزاد شهرضا متناسب با نیاز صنعت شهرک رازی شهرضا است. دانشگاه آزاد شهرضا آمادگی دارد همایشی با عنوان کارآفرینی و اشتغال برگزار کند که در این همایش افراد با شیوه‌های کارآفرینی آشنا می‌شوند.
رئیس دانشگاه آزاد شهرضا با بیان اینکه به‌زودی محورهای همایش اعلام می‌شود، گفت: دانشگاه آزاد شهرضا آمادگی دارد از ایده‌های برتر حمایت مالی کند و آن را در شهرک رشد بررسی کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com