0  |  0

اختصاص ۶۶۱ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های کسب وکار خرد در هرمزگان

اختصاص ۶۶۱ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های کسب وکار خرد در هرمزگان

محمدعلی سلیمی در پنجمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع 661 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده، 402 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تبصره 26 قانون بودجه برای طرح های کسب و کار خرد به دستگاه‌های بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و کمیته امداد بشاگرد اختصاص داده شده که تاکنون 849 طرح از سوی این دستگاه‌ها به بانک‌ها معرفی و به 143 طرح، تسهیلات پرداخت شده است.
وی بیان‌ داشت: 132 میلیارد ریال نیز به بانک مهر اقتصاد و 127 میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید اختصاص داده شده است.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در سال گذشته نیز 114 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در استان اختصاص یافت که با جذب 95 درصدی از این میزان، زمینه اشتغال 8 هزار و 399 نفر محقق شد.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان با درنظر گرفتن توانایی و ظرفیت‌های خود، تعهد ایجاد شغل کرده‌اند، اضافه‌کرد: بنابراین از مدیران دستگاه‌ها انتظار می‌رود که به تعهدات خود در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی عمل کنند.
سلیمی، تعهد دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه ایجاد اشتغال را در سال جاری بیش از 12 هزار نفر عنوان و اضافه‌کرد: از ابتدای سال 4 هزار و 705 شغل ایجاد شده که تاکنون 38 درصد از این میزان تعهد اشتغال محقق شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه اشتغالزایی در صنایع دستی نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارد، گفت: ایجاد خانه‌های صنایع دستی در قالب تعاونی‌ها می‌تواند ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باشد.
سلیمی افزود: به منظور ایجاد اشتغال در روستاها، راه‌اندازی یک خانه صنایع دستی در قالب تعاونی با هدف بسترسازی برای افزایش تولیدات صنایع دستی قابل عرضه به بازار و ایجاد اشتغال پایدار ضروری است.
وی، ترویج و برنامه‌ریزی برای حمایت از تولید، بسترسازی برای افزایش تولید، ایجاد کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت افراد، کمک به اقتصاد محلی و عرضه تولیدهای صنایع دستی را از جمله اهداف تشکیل خانه صنایع دستی عنوان‌کرد.
گفتنی است تشکیل خانه صنایع دستی در روستاهای سطح استان، تشکیل کارگروه ارتقای اقتصادی در مناطق حاشیه نشینی و بافت‌های فرسوده، اولویت جذب نیروهای بومی در کارگاه‌ها و صنایع بزرگ استان، رونق تولید با خرید کالاهای تولیدی در استان و توسعه مشاغل خرد از مهم‌ترین مصوبات این کارگروه بود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com