0  |  0

اعطای تسهیلات کارآفرینی در روستاهای شهرضا

اعطای تسهیلات کارآفرینی در روستاهای شهرضا

فرماندار شهرضا در همایش روز ملی روستاها و عشایر که در روستای قصرچم شهرضا برگزار شد با بیان اینکه همه افرادی که در راستای خدمت رسانی به روستاییان تلاش می‌کنند، تأثیر به سزایی در تحقق اهداف عالی انقلاب اسلامی دارند، اظهار داشت: خدمت رسانی به روستاها تنها محدود به ارائه خدمات عمومی و آسفالت معابر نسیت، باید اقداماتی را انجام دهیم که از مهاجرت بی روی روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.
محسن گلابی تصریح کرد: باید حجم سرمایه گذاری در روستاها افزایش یابد، باید اقداماتی در راستای ایجاد عرصه‌های اشتغالزایی و بنگاه‌های تولیدی در روستاها ایجاد کنیم و در این زمینه استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی و مردم منطقه ضروری است.
وی با اشاره به انجام سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در شهرستان، بیان کرد: ارائه هر نوع خدمتی به هر منطقه بر اساس آمار و اطلاعات دقیق جمعیتی انجام می‌شود بنابراین روستاییان باید در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.
فرماندار شهرضا گفت: عزاداری‌های حسینی در شهرستان شهرضا یک الگو برای دیگر مناطق است، مردم شهرستان با وحدت و همدلی بهترین عزاداریها را انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 5 میلیون پرس غذا در شهرستان شهرضا که دارای 150 هزار نفر جمعیت است طبخ و توزیع شد باید تدابیری اندیشیده شود که بر اساس اصول و احکام شرعی این نذورات در دیگر ایام سال هم توزیع شود.
گلابی با تأکید بر ضرورت آموزش روستاییان و حرفه‌آموزی به آنان در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: در روستاهایی که متقاضی استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای افزایش سطح مهارت‌ها و نیز ایجاد عرصه‌های کارآفرینی باشند، این مراکز آموزشی ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: صندوق مهر امید در شهرستان شهرضا، با اعطای تسهیلات کارآفرینی، از افرادی که متقاضی ایجاد عرصه‌های اشتغالزایی در روستاها باشند، حمایت می‌کند.
خالی شدن روستاها از سکنه به صلاح کشور نیست
امام جمعه شهرضا در ادامه همایش با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که مهاجرت از روستا به شهرها کاهش یابد، گفت: خالی شدن روستاها از سنکه به صلاح کشور نیست و آسیب‌های زیادی را نیز به دنبال دارد.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: قوانین مجلس باید در راستای حمایت بیشتر از این اقشار وضع و اصلاح شود زیرا ذخایر اصلی تولید محصولات مختلف در کشور روستاها هستند و در این راستا باید از این مناطق و ساکنان آن بیشتر حمایت شود.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی که خشکسالی کار و فعالیت روستاها را تحت تأثیر قرار داده اهمیت حمایت‌های دولتی از این مناطق بیشتر مشخص می‌شود، بیان کرد: روحانیانی که برای تبلیغ به مناطق روستایی اعزام می‌شود تلاش کنند مردم این مناطق را بیش از پیش به موضوعات و مسائل عاشورایی آشنا کرده و در راستای بصیرت افزایی عاشورایی در این مناطق تلاش کنند.
امام جمعه شهرضا با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) و در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: در ایام عزاداری حسینی باید فلسفه قیام عاشورا برای مردم تبین شود، مردم باید هدف از قیام امام حسین(ع) را بدانند زیرا این مسأله سبب افزایش بصیرت و بینش صحیح همه ما نسبت به مسائل مختلف می‌شود.
وی گفت: جلسات عزاداری امام حسین(ع) باید در راستای حفظ وحدت مسلمانان و شیعیان آن حضرت باشد، این جلسات باید دل‌ها را به هم نزدیک و سبب انسجام بیشتر مردم شود.
حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: یکی از مهمترین جنبه‌ها و علل قیام امام حسین(ع) اقامه نماز در جامعه بود، ایشان برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه و جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن این فرهنگ در جامعه تلاش و خون خود را نثار کردند.
وی بیان کرد: دشمن برای جدایی جامعه و مردم از روحانیت تلاش می‌کند، رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا مردم را از محراب و مسجد و نماز جدا کنند تا به اهداف شوم خود برسند.
امام جمعه شهرضا گفت: باید قبل و بعد از عزاداری‌ها مجالس سخنرانی برگزار شود و روحانیان هم به تناسب وقت و حوصله عزاداران برای آنها مطالب معرفتی و موضوعات عاشورایی را بیان کنند.
تمامی روستاهای بالای 15 خانوار در شهرضا دارای طرح هادی روستایی هستند
بخشدار مرکزی شهرضا در ادامه همایش، تصریح کرد: همسو کردن باورها گاهی از طریق مسائل دینی و گاهی از طریق اجتماعی و جغرافیایی می‌تواند راه توسعه و ترقی و همدلی و همفکری برای رشد متوازن را هموار کند.
محسن یونسی با بیان اینکه روستاها به عنوان یکی از قطب‌های اصلی پیشرفت و توسعه در بسیاری از کشورهای پیشرفته است، افزود: رونق کشاورزی و صنایع وابسته در روستاها علاوه بر استقلال و خودکفایی ملی، زمینه اشتغال پادار و آبادانی و به دنبال آن صادرات را برای یک کشور به ارمغان می‌آورد.
وی گفت: نقش روستاها و روستاییان و عشایر تنها در بعد اقتصادی و تولیدات کشوری و دامداری خلاصه نمی‌شود، بلکه حضور این اقشار جامعه در تمامی دوران به ویژه شکل گیری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در عصر حاضر در عرصه‌های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی قابل توجه است زیرا روستایین همراه با شهرنشینان در تمامی عرصه‌ها حضوری آگاهانه و اثربخش دارند.
بخشدار شهرضا بیان کرد: باید به این باور برسیم که برای داشتن توسعه‌ای پایدار و همه جانبه باید سهم قابل توجهی در برنامه ریزی‌ها برای روستاییان داشته باشیم به همین منظور نامگذاری 15 مهرماه به عنوان «روز ملی روستا و عشایر» در تقویم رسمی کشور نیز بهانه‌ای برای تعمیق این باور و تجلیل از جایگاه ویژه روستاییان و جامعه عشایری است.
وی اظهار داشت: تمامی روستاهای بالای 15 خانوار در شهرستان شهرضا دارای طرح هادی روستایی بوده و امکانات و زیرساخت‌های رفاهی و خدمات عمومی در همه روستاها وجود دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com