2  |  2

وام یک میلیاردی با سود 4 درصد برای بانوان کارآفرین

وام یک میلیاردی با سود 4 درصد برای بانوان کارآفرین

معصومه دستغیب، در بازدید از برخی واحد های صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز که توسط بانوان کارآفرین ایجاد شده اند، یکی از چالش های بانوان در حوزه تولید را وجود مشکلات در دریافت تسهیلات بانکی بیان کرد و افزود: باید بانک ها برای بانوان کارآفرین تسهیلات ویژه ای در نظر گیرند.
وی ادامه داد: برای اینکه بانوان کارآفرین بتوانند با سهولت بیشتری از تسهیلات بانکی استفاده کنند، با بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری نشست هایی برگزار خواهد شد تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به لزوم ارائه آموزش به بانوان کارآفرین در بخش های بازار، امور مالی و صادرات گفت: در این زمینه نیز با همکاری سایر نهادها و تشکل های صنعتی و بازرگانی اقدام خواهد شد.
دستغیب بیان کرد: هم اینک 2هزار و 500 بانوی کارآفرین در بخش های مختلف این استان مشغول فعالیت هستند و آنان توانسته اند علاوه بر اشتغالزایی، در اقتصاد استان و تولید ملی نیز نقش موثری داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اظهار داشت: در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان نیز 60بانوی کارآفرین در بخش های تولیدی و صنعتی فعال هستند و موفق به ایجاد بیش از 300 فرصت شغلی در این بخش شده اند.
دستغیب، همچنین با اشاره به بازدید از برخی واحد های صنعتی در شهرک صنعتی شیراز که نوسط بانوان کارآفرین اداره می شوند، افزود: برخی از این واحد ها موفقیت های خوبی در حوزه تولید محصولات دانش بنیان کسب کرده اند که علاوه بر تامین نیاز های داخلی در زمینه صادرات نیز موثر بوده است.
وی، تامین سرمایه در گردش را از نیازهای مهم واحد های صنعتی بیان کرد و گفت: در این زمینه باید شرایطی فراهم شود تا علاوه بر سهولت در دریافت تسهیلات، کارمزد این تسهیلات نیز مناسب باشد.
مشاور امور بانوان شرکت شهرک های صنعتی فارس در این بازدید با اشاره به مشوق های موجود در شهرک های صنعتی برای بانوان کارآفرین گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، کسری وثیقه های کارآفرینانی که برای دریافت تسهیلات با کمبود وثیقه رو به رو هستند تا سقف 30میلیارد ریال ضمانت می کند و برخی بانوان کارآفرین از این ظرفیت استفاده کرده اند.
زینب احمدی افزود: برای بانوان کارآفرین که دارای اختراع و ابداع باشند نیز تخفیف هایی در واگذاری زمین اعمال می شود.
وی، برگزاری دوره های آموزشی، تورهای صنعتی و اعزام بانوان کارآفرین و شاغل به نمایشگاههای بین المللی و داخل کشور را از دیگر برنامه های حمایتی شرکت شهرک های صنعتی فارس اعلام کرد.
بازدید از مرکز ارتقای آموزش های فنی و حرفه ای در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، برگزاری نشست در شهرک فناوری صنایع شیمیایی و مرکز خدمات کسب و کار این شهرک از دیگر برنامه هایی بود که مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و مشاوران و کارشناسان امور بانوان دستگاه های اجرایی فارس در آن شرکت کردند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: تابناک
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com