0  |  0

کسب و کار سبز در ۲۵ روستای استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

کسب و کار سبز در ۲۵ روستای استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

حسین دلشب اظهار داشت: در تداوم منطقی و طبیعی فاز اول طرح امید اجتماعی در حوزه حفاظت محیط زیست، این اداره کل طرح کارگاه های هم اندیشی توسعه سبز را با همکاری ۲۵ انجمن زیست محیطی در ۲۵ روستا به انتخاب همین انجمن‌ها اجرا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: این کارگاه‌ها که در پنج جلسه متناوب طی پنج ماه در این ۲۵ روستای منتخب برگزار خواهد شد که در آن مدرسین و تسهیل‌گران حوزه کسب و کار سبز و اقتصاد سبز با ارائه مفاهیم و مباحث این حوزه، تلاش خواهند کرد تا در پایان این دوره پنج ماهه بتوانند طرحی از یک اشتغالزایی با رویکرد محیط زیستی را در این روستاها با همکاری جوانان و زنان آن روستاها تدوین کند.
دلشب در ادامه از موفقیت بسیار بالای فاز اول کارگاه های شهروند سبز که زیرمجموعه طرح امید اجتماعی در سال گذشته در ۳۷ شهر استان برگزار شده بود خبر داد و بیان کرد: در فاز اول کارگاه های زیست محیطی طرح امید اجتماعی در سال پیش توانستیم به حداکثر بهره وری و کارایی در اهداف و چشم اندازهای طرح دست بیابیم و این را باید مرهون اعتمادی دانست که به مجموعه انجمن های غیردولتی زیست محیطی در سطح استان داشته ایم و این اعتماد متقابل باعث شد که در فاز دوم مسئولیت ها و نقش این انجمن ها را بسیار بیشتر کنیم تا شاهد موفقیت بیشتر آنها در فاز دوم باشیم.
وی گفت: از نقاط قوت و فرصت‌هایی که در فاز دوم کارگاه‌های توسعه سبز دیده‌ایم این نکته است که قصد داریم به حول قوه الهی و برنامه‌ریزی خلاقانه انجمن‌های غیردولتی زیست محیطی و مدیریت هوشمندانه این طرح در مجموعه اداره کل بتوانیم راه‌هایی را شکل دهیم که در سال آینده حداقل ۲۵ کسب و کار کوچک زیست محیطی توسط جوانان و زنان روستاهای استان بوشهر ایجاد شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com