0  |  0

برداشت‌های نادرست از توصیه‌های‌ سرمایه گذاری بافت

برداشت‌های نادرست از توصیه‌های‌ سرمایه گذاری بافت

وارن بافت از موفق ترین سرمایه گذاران تاریخ شناخته می شود. مردم همواره در حال مشاوره گرفتن از او هستند و او هیچ وقت در صحبت های هوشمندانه و صادقانه کم نمی آورد. با وجود مشاوره های سرمایه گذاری وی بدون پیش زمینه قبلی امکان دارد افراد از حرف های وی برداشت های نادرستی کنند.

پیش از آنکه عجله کنید و سخنان او را از حفظ کنید، توجه شما را به لیست زیر - که گزیده ای از برداشت های نادرست از حرف های بافت است- جلب می کنیم.

1.سرمایه گذار بی سواد!

چیزی که وارن بافت می گوید: "موفقیت در سرمایه گذاری با میزان آی کیو وقتی بالاتر از سطح 25 باشد، ارتباطی ندارد. همین که هوشتان در حد متداول باشد؛ تنها چیزی که نیاز دارید این است که تمایل شدید به رفتارهای نامناسب در سرمایه گذاری را کنترل کنید. چیزی که مردم برداشت می کنند این است :" نیازی نیست تحصیلات داشته باشید همین که معقول باشید کافی ست"

قطعا برای اینکه یک سرمایه گذار موفق باشید نیاز به تحصیلات دارید. بافت در مجله “The Week”گفت که 80% از کار روزانه اش مطالعه کردن است. همچنین، معمولی بودن شما را از دردسر نجات نمیدهد چرا که مغز انسان دوست دارد که به ما دروغ بگوید. ما همواره به دنبال الگوهای مختلفی می گردیم تا بتواند به ما در تصمیم گیری کمک کند و گاهی به همان سادگی که می اندیشیم نیست. سرمایه گذاران موفق به تحصیل ادامه می دهند تا علاوه بر عقل در تصمیمات سرمایه گذاری خود از دانش خود نیز استفاده کنند.

2. تنوع بخشی

چیزی که بافت می گوید:"تنوع بخشی محافظی ست در برابر بی خبری ممکن است این برای کسانی که میدانند در حال انجام چه کاری هستند چندان ملموس نباشد." چیزی که مردم می شنوند:" نیازی به تنوع بخشی در سرمایه گذاری نیست"

اکثر مردم وقتی به سرمایه گذاری می رسند نمی دانند در حال انجام چه کاری هستند به همین دلیل است که هنوز برنامه ریزان مالی ، تحلیل گران اصلی در عرصه حرفه ای هستند. استراتژی بافت چیز دیگری ست . برای سرمایه گذاران متوسط تنوع بخشی می تواند در مقابل ریسک غیر سیستماتیک از سرمایه گذاری ها محافظت کند. دارایی های مختلف عکس العمل های متفاوتی نسبت به اتفاقات بازار دارند بنابراین تنوع بخشی پرتفوی تان می تواند در مقابل نوسانات بازار حساسیت کمتری داشته باشد. تنوع بخشی از زیان جلوگیری نمی کند اما می تواند تاثیرات منفی بالقوه بازار را تا حدی کمتر کند.

3. تجزیه و تحلیل اعداد

چیزی که بافت می گوید:"باید مراقب حرف های غیر منطقی ای باشیم که در قالب فرمول و عدد بیان می شود" چیزی که مردم برداشت می کنند: "اصلا به اعداد توجهی نکنی"

این نقل قول از نامه ای ست که در سال 2009 که بعد از تاسیس شرکت بافت -Berkshire Hathaway- به سهام داران داده شده بود . این نامه نمایان گر افت 62 درصدی در درآمده سالانه قبلی بود. او به بحران مسکن اشاره کرد که بر اساس مدل های ریاضی، سناریوهای بدبینانه را مد نظر قرار نداره بود. بافت دقیقا نگفته بود که باید از تمامی اعداد چشم پوشی کنیم. تنها بر این باور بود که زمان آن رسیده که آمریکایی ها با نگاهی تردید آمیز به اعداد بنگرند و از اعتماد بیش از حد به متغیرهایی چون بتا، گاما، زیگما و غیره بپرهیزند.

4. خلاقیت

چیزی که بافت می گوید: "رویکرد ما از عدم تغییر بسیار سود آورتر از خود تغییر است. چیزی که افراد ممکن است برداشت کنند:" اینکه یک شرکت خلاق نیست اشکالی ندارد، در واقع این شرکت می تواند یک سرمایه گذاری خوب باشد"

فهرست شرکت هایی که به دلیل عدم خلاقیت به زمین خوردند بسیار طولانی است. شرکت هایی که بسیار آرام به تغییرات بازار عکس العمل نشان می دهد به سرعت می توانند از رده خارج شوند. باید متناسب با تغییرات بازار تمام بخشهای شرکت با خلاقیت و نوآوری به روزرسانی شوند.

5. خرید سهام از شرکت های درگیر مشکلات مالی

چیزی که بافت می گوید: "بهترین چیزی که ممکن است نصیبمان شود این است که یک شرکت بزرگ دچار مشکلات موقتی شود... می خواهیم شرکت را زمانی خریداری کنیم که روی تخت عمل جراحی است "چیزی که مردم ممکن است برداشت کنند: "سهام شرکت هایی را خریداری کنید که درگیر مشکل شده اند" مهم است که بین شرکت خوب و شرکت ضعیفی که دچار مشکل شده اند تمیز قائل شویم. هرگز اقدام به خرید سهام شرکت هایی نکنید که شانس برگشت دوباره ندارند. بافت با دقت در شرکت هایی سرمایه گذاری می کند که از لحاظ بنیادی قوی اند، قطعا این کار برایتان مشکل نخواهد بود

دریافت فایل

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com