0  |  0

روستا، محور اصلی تولید و کسب و کار در کشور است

روستا، محور اصلی تولید و کسب و کار در کشور است

جهانبخش حیدری  در آیین گرامیداشت روز روستا در مسجد روستای عسکرخانی شهرستان سرپل ذهاب افزود: توجه همه برنامه ریزان و کارشناسان به جامعه روستائیان به عنوان جامعه ای که در محور تولید، کار و تلاش قرار دارد، بسیار ویژه و پراهمیت است.
وی گفت: اگر کشوری بخواهد به پایداری و توسعه برسد باید به همه ابعاد اجتماعی اعم از شهر و روستا توجه نماید وهرکدام از این مولفه ها برای رشد و بالندگی پایدار کشور باید اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه نباید بگذاریم هیچ اتفاقی بر روند فرآیند کار، تلاش و اشتغال در مناطق روستایی اثر منفی بگذارد افزود: تمام برنامه ها و ایده ها برای رسیدن به جایگاه سرمایه و ارتقای تولید در روستاها باید مبتنی بر دانش و آموزه های علمی روز باشد.
فرماندار سرپل ذهاب اضافه کرد که همسو با اجرای طرح ایمن سازی بافت های مسکونی در برابر تهدید زلزله در روستاها تاکنون 2هزار و 400 واحد روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده است.
حیدری گفت: در بخش قلعه شاهین از توابع شهرستان سرپل ذهاب، طرح هادی با بیش از 11 میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار با مشارکت بنیاد مسکن اجرا شده و سه میلیارد و 220میلیون ریال نیز در راستای فعالیت های دهیاران در حوزه این بخش هزینه شده است.
وی افزود: تاکنون به 19 روستای سرپل ذهاب گازرسانی شده و 2 هزار و 600 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
او اظهار کرد: برای گازرسانی به 62 روستای سرپل ذهاب نیز بیش از 220 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و پیمانکاران نیز در منطقه فعال هستند.
حیدری به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در روستاها اشاره کرد وافزود: برای اجرای طرح های عمرانی در حوزه بخش مرکزی، بیش از چهار هزار و 500 میلیون ریال در روستاهای منطقه هزینه شد وهمچنین 600 میلیون ریال اعتیاز نیز در روستاهای حوزه تعریف شده که فاقد دهیاری و شورا بودند ، تخصیص یافته است.
وی بر لزوم فراهم نمودن زمینه تولید و اشتغال در روستاها تاکید کرد و گفت: تمام کارهای آموزشی و ترویجی در زمینه تغییر و تحول در روستاها باید در بحث تولید باشد و در راهبردها و سیاست های توسعه ای روستاها در برنامه ریزی قرار گیرد.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه قرار دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com