0  |  0

پرداخت 6 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض کارآفرینی برای روشندلان اردبیل

پرداخت 6 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض کارآفرینی برای روشندلان اردبیل

بهزاد ستاری در گرامیداشت روز عصای سفید و نابینایان در اردبیل اظهار کرد: سازمان بهزیستی خدمات مختلفی را در طول سال به نابینایان در زمینه تحصیل، اشتغال و خدمات رفاهی ارائه می‌کند تا بتوانند با آرامش در کنار سایر افراد زندگی کنند.
وی به تحصیلات خوب و مناسب روشندلان حتی تا سطح دکتری اشاره کرد و افزود: تمام هزینه‌های این دانشجویان از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود و تحصیلات برای آنها تا هر مقطعی که بخواهند تحصیل کنند رایگان خواهد بود.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حمایت از اشتغال و کارآفرینی نابینایان و روشندلان تا سقف 6 میلیون تسهیلات بلاعوض به آنها اعطا می‌شود.
ستاری به ارائه خدمات متنوع در زمینه اشتغال روشندلان اشاره کرد و یادآور شد: آماده پرداخت بیمه کارآفرینی هستیم تا بتوانیم افراد روشندل و نابینا را تحت پوشش اشتغال و کار مناسب ببریم.
وی ادامه داد: برای جبران خدمات کارآفرینی نابینایان سازمان بهزیستی نصف حقوق آنها را پرداخت می‌کند و آمادگی دارد تا سقف 6 میلیون تسهیلات بلاعوض به آنها را پرداخت کند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات با بهره کم تا سقف 15 میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه برای نابینایان با هدف ایجاد فرصت اشتغال جدید خبر داد و گفت: برای هر کارآفرینی که چند نابینا را مشغول به کار کند 75 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌کنیم.
ستاری به رویکرد پیشگیرانه سازمان بهزیستی برای کاهش نابینایی و نقص‌های متعدد در این زمینه اشاره کرد و افزود: نابینایی علل متعددی دارد به طوری که بر اساس اعلام کارشناسان 50 درصد نابینایی براثر اختلافات ژنتیکی و 50 درصد بر اثر عوامل عارضه‌ای بوده که عمده‌ترین علت نابینایی نیز تنبلی چشم است.
وی عنوان کرد: در این زمینه برای کودکان 3 تا 6 سال و برای تشخیص به موقع تنبلی چشم طرح غربالگری شنوایی در استان اجرا می‌شود تا این کودکان به موقع شناسایی شوند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه 85 درصد کودکان 3 تا 6 سال استان تحت پوشش طرح غربالگری چشم قرار گرفته تا تنبلی چشم آنها به موقع تشخیص و درمان شود، اظهار کرد: امیدواریم 15 درصد مابقی کودکان نیز با اهتمام خانواده‌هایشان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com