0  |  2

گام های موفقیت از نگاه ثروتمندان

گام های موفقیت از نگاه ثروتمندان

اغلب مردم، به دلیل غرور، تاب و تحمل شکست را ندارند و از این رو در برابر کوچک­ترین موانع، سر خم می­ کنند و از ادامه­ راه صرف نظر می­ کنند. وسواس و میل و مراقبت آن­ها از غرور و تکبرشان، برای اینکه خدشه­ دار نشود، در حدی است که جرأت ریسک کردن و شهامت مقابله با مشکلات را از آن­ها سلب می­ کند. زمانی که «نه» می­ شنوید، آن را به عنوان پاسخ قطعی تلقی نکنید، برای حفظ غرور خود از کل قضیه صرف نظر نکنید، صبور باشید و پایدار اما غرور بیش از اندازه مانع پیشرفت شما خواهد شد. تمام افراد موفق از یک اصل مهم برای رسیدن به موفقیت  پیروی می­ کنند: از هر مانعی که بر سرراهشان  قرار می­ گیرد، نکته ه­ای هم می­ آموزند

در بسیاری از موارد، افراد در یک قدمی موفقیت و رسیدن به هدف خود، میدان عمل را خالی می­ کنند و کنار می­ کشند، گاهی اوقات تنها چیزی که برای موفقیت لازم می­ باشد، فقط «یک گام دیگر» است.

بررسی زندگی افراد موفق، تماماً حاکی از این است که این افراد همواره گام برداشتند و از توقف پرهیز کردند، زیرا برداشتن هر گام ممکن است، همان قدم نهایی رسیدن به موفقیت باشد، ری کراک بنیانگذار مک دونالدز یا تام واتسون بنیان گذار IBM ،هربار که بیکار می­ شدند، دست از تلاش نمی­ کشیدند و هر بار که شکست می­ خوردند، باز از جا بلند می­ شدند و گامی برمی­ داشتند.

گاهی افراد در یک قدمی موفقیت و رسیدن به هدف خود، میدان عمل را خالی می­ کنند و کنار می­ کشند، در حالی که تنها چیزی که برای موفقیت لازم می ­باشد، فقط «یک گام دیگر» است

اغلب افراد طبق شرح وظایف شرکت و مدیران شرکت کار می­ کنند، حال این­که مهم ­تر این است: «جلب رضایت مشتری و ارائه­ ی خدمات بهتر به آن­ها»

تلاش کردن از هر جهت مفید است:

اگر در کار خود تلاش کنید و قدر کار و تلاش شما را بدانند، ترفیع می­ گیرید، اضافه حقوق می­ گیرید، پاداش دریافت می­ کنید و ... . اگر در کار خود تلاش کنید و قدر کار و تلاش شما را ندانند، غیرممکن است حقی از شما ضایع شود و حق تلاش شما نادیده گرفته شود. ممکن است مدیر فعلی قدر این کار را نداند، اما چه بسا شغل بهتری به شما پیشنهاد شود، یا خود شما با یادگیری فنون کار مستقل شوید و کسب وکار جدیدی برای خود دست و پا کنید و به عرصه­ ی موفقیت قدم بگذارید. در مورد تلاش و بقای آن می­ توان اصل بقای انرژی را مثال زد. طبق اصل بقای انرژی، هیچ چیزی از بین نمی­ رود، بلکه همه چیز تغییر می­ کند، همواره به یاد داشته باشی، اگر قدر تلاش­تان دانسته نشد، دلسرد و ناامید نشوید و دست از تلاش برندارید، زیرا کار و تلاش شما مانند پس ­اندازی است که پیوسته به بهره­ اش افزوده می­ شود و روزی اجازه­ ی برداشت از آن به شما داده خواهد شد. به هرحال تلاش و کوشش شما به هیچ وجه از بین نخواهد رفت.

تدبیر باید همواره همراه تلاش باشد، در صورتی که می­ بینید تلاشی که می­ کنید، هیچ نتیجه و آینده­ ای در برندارد، نباید وقت خود را تلف کنید، بعضی از کارها تأثیری در موفقیت یک فرد ندارد، حال اینکه برای فرد دیگری با موفقیت زیاد همراه است.

اگر تلاش شما فرصتی است تا مهارتی را بیاموزید و تجربه­ مفیدی که برای آینده­ تان کارآمد و تعیین­ کننده است یاد بگیرید، آن را از دست ندهید، اما اگر هیچ فایده­ ای برای شما ندارد، باید با تدبیر، صداقت و مشورت با دیگران، تلاش خود را در جای دیگری به­ کار ببندید. باید همواره به یاد داشته باشید، که موفقیت، همیشه یک کار گروهی است، نه یک کار فردی. افراد ناموفق اغلب با نادیده گرفتن این اصل، تک­روی می­ کنند، منزوی می­ شوند و راه کمک به خود را می ­بندند.

گام های موفقیت از نگاه ثروتمندان

ری کراک اولین بنیانگذار رستوران های زنجیره ای مک دونالدز نه تنها رستوران را از پدر خود به ارث نبرده بود، بلکه سرمایه اولیه آن نیز با تلاش و کوشش خودش فراهم شد، به عبارتی او از صفر شروع کرد و معتقد بود: «موفقیت بیشتر تشکیلات من، حاصل انتخاب مناسب افرادی است که برای کارهای مهم و کلیدی برگزیدم». از طرفی «دوست صمیمی» تام واتسون بنیان گذار IBM به دلیل اعتماد بیش از حد، سرمایه­ وی را برد و متواری شد. هرچه بیشتر در مسیر موفقیت جلو بروید، بیشتر به این نتیجه می­ رسید که هرچند سرمایه، تلاش، استقامت، انگیزه، احتیاط و ... برای کسب موفقیت ضروری­ اند، اما ارتباط با دیگران، اهمیتی متفاوت دارد.

راکفلر می گوید: توانایی ارتباط برقرار کردن با مردم، کالای ارزشمند و حیاتی مانند: قهوه، شکر، نفت و طلاست و من مایلم به هر قیمتی این کالا را بخرم.

افرادی که نمی­ توانند با مردم دیگر کنار بیایند، فقط به منافع شخصی خود می­ اندیشند و فراموش می­ کنند منافع دیگران را نیز در نظر بگیرند، هیچ­گاه طعم شیرین موفقیت را نمی­ چشند. برعکس افرادی که خودخواهی، غرور و خودمحوری را در خود دارند سرکوب و کنترل می­ کنند، تاثیرمثبتی براطرافیان خود می­ گذارند و اعتماد و حمایت آن­ها را جلب می­ کنند.

این حمایت و اعتماد در راستای رسیدن به موفقیت و ثروتبرای هر فردی ضروری است. ما از صبح تا شب با مردم روبه ­روییم و بدون آن­ها چیزی به دست نخواهیم آورد، اگر کسی نتواند با همنوع خود کنار بیاید، غیر ممکن است بتواند برای شرکت خود یا حتی خودش، سودی به ارمغان بیاورد.

برگرفته از کتاب ثروتمندان اینگونه می اندیشند، انتشارات جیحون

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com