0  |  0

دانش فنی و شناخت بازار 15 درصد در موفقیت افراد در کسب‌ و کار تاثیرگذار است

دانش فنی و شناخت بازار 15 درصد در موفقیت افراد در کسب‌ و کار تاثیرگذار است

جمال قمری استاد دانشگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: درحال حاضر بسیاری از مشکلات سازمانی به دلیل فقدان مولفه های سخت افزاری نیست، بلکه این مجموعه ها به خاطر ضعف منابع انسانی در مهارت های بین فردی و آشنا نبودن مدیران با شیوه های موثر مذاکره و متقاعدسازی، دچار زیان و حتی ورشکستگی می شوند.
وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، 15 درصد موفقیت افراد در کسب‌وکار، به دانش فنی و شناخت از صنعت و بازار بستگی دارد درحالی که 85 درصد باقی مانده، در توانایی متقاعدسازی و اقناع دیگران نهفته است و این همان حلقه مفقوده در موفقیت مدیران و شرکت‌ها است.
نویسنده کتاب "عصیانگری در مدیریت" گفت: وقتی مدیری برای بهبود وضعیت کسب و کار تصمیمی اتخاذ می کند باید بتواند نیروی انسانی زیر مجموعه خود را با ایده‌ها، افکار و برنامه‌ها، آشنا، همدل و هماهنگ کند درحالی که بارها دیده شده که این نوع تصمیمات به دلیل عدم انتقال صحیح و ناتوانی در اقناع کارکنان، باعث ایجاد چالش در مجموعه و مقاومت و ناهماهنگی کارمندان می‌شود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: ضعف در مذاکره و متقاعدسازی به صورت روزانه و در جلسات کلیدی منجر به عدم توفیق در جذب حمایت های لازم توسط مدیران و کارآفرینان می‌شود، واقعیت این است که فقدان شاخصه متقاعدسازی باعث شده بسیاری از ایده‌ های خلاقانه هیچ گاه اجرایی نشوند و این ضعفی است که مدیران و نخبگان جامعه باید نسبت به از بین بردن آن اهتمام بیشتری بورزند.
وی با بیان اینکه جلسات مذاکره به ویژه برای مدیران، سرشار از فرصت هایی است که گاه از دست می‌رود، افزود: در دنیای امروز، بزرگان اقتصادی و انسان‌های موفق، از مذاکره به عنوان یک ظرفیت بزرگ و یک مهارت اجتناب‌ناپذیر یاد می کنند که می تواند دستاوردهای مالی فراوانی را گاه فقط در یک جلسه چند ساعته برای سازمان ها و بنگاه های اقتصادی به ارمغان بیاورد، در واقع مذاکره و آشنایی با شیوه های متقاعدسازی بر روند موفقیت یک سازمان به شدت تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی ایجاد تعلق خاطر و دلبستگی به شرکت‌ها، رفتار و عملکرد مدیران با کارکنان است، در حقیقت مدیران متقاعدکننده، به طور آشکار نسبت به سایر مدیران، در حفظ منابع انسانی و به خصوص نفرات کلیدی و ارزشمند سازمان، موفق‌تر عمل می‌کنند، چرا که راه تاثیرگذاری بر انسان‌ها و نفوذ در ذهن آنها را می‌دانند؛ موضوعی با اهمیت که باید به آن توجه بیشتری شود.
قمری خاطر نشان کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها بیش از سایرین در معرض فریب خوردن هستند، در واقع مدیرانی که نسبت به قواعد و بازی‌های مذاکره ناآشنا هستند به راحتی اسیر دام‌ها و فریب‌های مذاکره می‌شوند و این شاید همان دلیلی است که برخی از مدیران، هرچند خلاق، باز هم محکوم به شکست هستند.
این مدرس مذاکره ادامه داد: آن دسته از مدیران و صاحبان بنگاه های اقتصادی که با روش‌ها و فنون مذاکره و متقاعدسازی آشنا هستند، 3 تا 4 برابر سایرین، از دیگران پاسخ مثبت دریافت می‌کنند.
قمری با بیان اینکه مذاکره و متقاعدسازی، موضوعات میان‌رشته‌ای تلقی می‌شوند افزود: برای متقاعد سازی در مذاکره تنها داشتن اطلاعات و خوب سخن گفتن کافی نیست، بلکه باید با تکیه بر اصول روانشناسی اجتماعی و بکارگیری تکنیک‌های تاثیرگذاری، هر گفتگو و هر جلسه را به یک فرصت برای رشد، حل مشکلات و خلق ارزش بدل کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com