0  |  0

دانشگاه باید نیروی کارآفرین تعلیم دهد

دانشگاه باید نیروی کارآفرین تعلیم دهد

علی رضا بندانی در همایش استانی دانشگاه، صنعت و جامعه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که دارای پتانسیل های خوبی در زمینه تجارت و ترانزیت، ذخایر معدنی،انرژی های تجدیدپذیر،تنوع اقلیمی و منطقه آزاد تجاری است.
وی افزود:دانشگاه سیستان و بلوچستان دارای 15 هزار دانشجو در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی دارد که پتانسیل عظیمی را برای توسعه استان به وجود آورده است.
وی ادامه داد: رویکرد دانشگاه فقط تمرکز بر تربیت نیروی انسانی بوده است ولی امروزه دانشگاه باید نقش اجتماعی خود را پررنگ کنند تا بتواند نیازهای توسعه ی جامعه را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان علاوه بر مزیت، دارای چالش های اجتماعی،اقتصادی، آموزشی و محیطی است که با در نظر گرفتن این مزیت ها و چالش ها، جایگاه خوبی در شاخص های توسعه نداشته است.
علیرضا بندانی با مطرح کردن سوالات همچون برای ارتقاء توسعه استان چه پیشنهاداتی می شود و چه باید کرد که بتوانیم از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان استفاده کرد؟ عنوان کرد:با تشکیل ستاد توسعه پایدار در استان و داشتن یک برنامه مناسب در این زمینه میتوان از پتانسیل های موجود در جامعه استفاده کرد.
وی در پایان گفت:این همایش ها باید به صورت ماهیانه و فصلی شکل بگیرد تا با هم اندیشی چالش ها و مزیت های استان مورد بررسی قرار بگیرد تا به راههای توسعه دست پیدا کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com