0  |  1

جامعه باید با پیامدهای مثبت خرید کالای ایرانی بیشتر آشنا شود

جامعه باید با پیامدهای مثبت خرید کالای ایرانی بیشتر آشنا شود

حسین کرمی؛ مدیر شبکه تلویزیونی نسیم و تماشا و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره «ایران ساخت» با بیان این‌که نگاه این جشنواره یک شعار نیست بلکه یک ضرورت است افزود: حقیقتا شعار اصلی جشنواره «ایران ساخت» برتر دانستن مطلق کالای دانش بنیان ایرانی نسبت به مشابه خارجی خود نیست و فقط خرید کالای ایرانی را ترویج نمی‌کند و اگرچه بخشی از تولیدات ما رقیب و حتی بهتر از تولیدات خارجی است اما جشنواره «ایران ساخت» عنوان می‌کند که اولویت دادن به خرید کالای ایرانی با کیفیت چه مزایایی به همراه دارد و تلاش می‌کند این موضوع را تبیین کند.
وی افزود: جشنواره «ایران ساخت» از جامعه درخواست می‌کند با شناخت مزیت‌های خرید کالای ایرانی، محصول داخلی را با بضاعت موجود و علی‌رغم برخی کاستی‌ها خریداری کند چراکه این موضوع نه تنها با کمک به چرخه تولید، صدها کارگاه داخلی به مدار اقتصاد وارد می‌کند، نشاط اقتصادی را به کشور باز می‌گرداند، راه ازدواج را هموار می‌سازد و مهم‌تر از همه ایستادگی کشور روی پای خود را به دنبال خواهد داشت.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت ادامه داد: هنگامی‌که یک کالای ایرانی را به خانه می‌برم، اگرچه مقداری از هزینه‌ای را که می‌توانستم با خرید یک کالای مرغوب‌تر غیر ایرانی پس‌انداز کنم صرف خرید کالای ایرانی کردم، اما آن میزان را برای ایجاد اشتغال در کشورم، تحقق ازدواج جوانان سر پا ایستادن تولیدکننده داخلی و ترغیب آنان به تولید جنس مرغوب‌تر سرمایه‌گذاری کرده‌ام، بر همین اساس اگر ابعاد کاری که تولیدکننده ایرانی انجام می‌دهد و تبعات خرید کالای ایرانی برای مخاطب مشخص شود و صرفا به دنبال توجیه نباشیم قطعا شعار خرید کالای ایرانی به فرهنگ بدل می‌شودو شاهد برکات آن خواهیم بود.
مشاور امور نمایش معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که تحقق شعار ایران‌ساخت دارای دو بال پرواز که یکی مصرف کننده و بال دیگر تولیدکننده است افزود: از سوی دیگر تولیدکننده داخلی می‌بایست با رفع عیوب و اصلاح تولید و برخورد متعهدانه و مسئولانه نسبت به ترغیب جامعه برای خرید کالای ایرانی گام بردارد و این روشی است که منحصر به کشور ما نبوده کشورهای توسعه یافته امروزی در مسیر حرکتشان سوی توسعه و اقتدار طی کرده‌اند.
 ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند. این رویداد ملی با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، به دبیرکلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com