0  |  0

انستیتو پاستور ایران نخستین دانشگاه نسل 4 کشور

انستیتو پاستور ایران نخستین دانشگاه نسل 4 کشور

مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران؛ با اشاره به اینکه این مجموعه با تصویب مراجع علمی معتبر کشور و وزارت بهداشت، به عنوان نخستین دانشگاه نسل 4 ایران معرفی شد، اظهار کرد: پاستور با داشتن ظرفیت آموزش، پژوهش، بسترهای کارآفرینی بصورت داشتن 3 مرکز رشد و قابلیت تجاری سازی طرح های فناورانه در کنار برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای همه دانش آموختگان رشته های علوم پایه، زیست فناوری و پزشکی توانسته به عنوان نخستین و تنها دانشگاه نسل 4 کشور و جایگاه ویژه علمی و فناورانه آن دست یابد.
وی بیان کرد: این مرکز اکنون توانسته بستر رشد و توسعه آموزش‌های فناورانه را بصورت برگزاری دوره های عملی در اختیار متقاضیان آن بگذارد، دانشی که در سایر کشورهای پیشرفته مستلزم صرف هزینه های قابل توجهی است.
قانعی با اشاره به حضور فعال 150 عضو هیئت علمی در انستیتو پاستور، گفت: هرچند این تعداد برای مهم ترین قطب واکسن سازی کشور کم است اما همه آنها متخصصان و پیشکسوتان مطرح کشور و حتی نخبگان در رشته های مختلف زیست فناوری و علوم پزشکی هستند، به گونه ای که 20 نفر این افراد استاد، 30 تن استادیار و 100 نفر آنها را فارغ التحصیلان مقاطع دکتری و متخصصان تشکیل می دهد که در رسیدن پاستور به رتبه دانشگاه نسل 4 تلاشهای بسیاری کرده اند.
رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه دانش تولیدی و فناوری نسبت به نیاز های علمی و فناورانه امروز در کشور کم است، تاکیید کرد: به همین منظور دوره های عملی آموزش فناورانه با هدف تجاری سازی طرح های ایده های نو و یا نحوه به تولید رساندن آنها به منظور ارتقاء سطح اقتصادی در پاستور برای عموم متقاضیان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در کنار همه موارد ذکر شده، پیش‌بینی ها حاکی از آن است که تا پایان سال نیز پیشرفت فیزیکی پارک فناوری سلامت انستیتو پاستور کشور با اخذ مجوزهای لازم کلید خورد که هم اکنون در حال رایزنی با مجلس و سازمان مدیریت هستیم.
قانعی در خصوص فاکتورهای مورد نیاز برای یک دانشگاه نسل 4 اشاره کرده و در این باره اظهار داشت: حدود 100 سال قبل آموزش اولین اولویت هر دانشگاه نسل یکی بوده که پس از آن بحث پژوهش در کنار آموزش به عنوان دانشگاه نسل 2 و سپس در نسل 3 اموزش، پژوهش و کارآفرینی به صورت راه اندازی مراکز رشد مطرح شد.
وی افزود: یک دانشگاه نسل 4 علاوه برداشتن همه موارد درکنار هم باید به توان تجاری سازی طرح‌های فناورانه، آموزش های عملی فناورانه قدرت به تولید رساندن طرح های برتر را توامان دربر گیرد، شرایطی که اکنون در پاستور ایران فراهم شده است

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com