0  |  3

چه کنم کسب و کارم تخته پاره‌ای بر موج نباشد؟

چه کنم کسب و کارم تخته پاره‌ای بر موج نباشد؟

ایجاد یک کسب و کار جدید، آرزوی هر کارآفرینی است. اما در حالی که میلیون‌ها نفر کسب و کارهای کوچک برای خودشان راه اندازی می‌کنند معنای «انقلاب کارآفرینی» که رسانه‌ها همه جا درباره آن صحبت می‌کنند چیست؟ انقلاب کارآفرینی چیزی نیست جز گریز از دنیای بی‌نظم بیرون به سوی دنیای منظم و کنترل شده درون. دنیایی که خصوصی‌تر است و با آنکه نسبت به دنیای بیرون مبهم‌تر است بسیار بیشتر با انسان‌ها در ارتباط است. دنیایی که رابطه انسان با خودش را نمایان‌تر ساخته و محال است بتوان چنین دنیایی را در یک شغل تجربه کرد. متأسفانه بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک موفق نمی‌شوند رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنند و دلیل آن هم روشن است زیرا آنها بی‌نظمی دنیای بیرون کسب و کار را وارد کارشان می‌کنند.
چرا رؤیاهای ما در کسب و کار جدید خراب می‌شود؟
ما سعی می‌کنیم با شروع یک کسب و کار جدید، دنیا را عوض کنیم اما خودمان هیچ گاه عوض نمی‌شویم. در نتیجه کسب و کاری که قرار بود دنیای جدید ما را بسازد بدترین شغل دنیا می‌شود. درسی که می‌توان از این اتفاقات گرفت این است که ما نمی‌توانیم با شروع از دنیای بیرون، زندگی خود را بسازیم و اگر این کار را انجام دهیم زندگی‌مان بی‌نظم‌تر می‌شود. اگر ما از قوانین هستی و اینکه چطور این دنیا ساخته شده و کار می‌کند شناخت کافی داشته باشیم سعی می‌کنیم با ساختن زندگی‌مان دنیای خودمان را بسازیم و لازمه این شناخت آن است که در مورد جهان و نحوه قرار گرفتن‌مان در این هستی مطالعه کنیم. برای اینکه در این راه موفق شویم باید جهانی با مقیاس کوچک‌تر و پیچیدگی کم‌تر برای خودمان بسازیم و به بررسی آن بپردازیم. جهان کوچک ما همان کسب و کار ماست و برنامه توسعه کسب و کار کمک می‌کند تا آن را به طرز مؤثرتری مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.
حقیقت کارآفرینی در یک ضرب المثل چینی
یک ضرب المثل چینی می‌گوید: «زمانی که چیزی را می‌شنوید آن را فراموش می‌کنید. وقتی آن را می‌بینید به خاطر می‌سپارید اما فقط زمانی آن را می‌فهمید که انجامش بدهید.» فرایند توسعه کسب و کار در افرادی که مشغول به انجام آن هستند تغییراتی ایجاد می‌کند و این راز موفقیت است. پس به جای فکر کردن عمل کنید زیرا تا انجام ندهید، نخواهید فهمید و زمانی که انجام می‌دهید دیگر چیزی نمی‌ماند تا بخواهید در مورد آن فکر کنید. پس مطمئن باشید در مسیر درست قرار گرفته اید و وقتی در مسیر درست قرار می‌گیرید ایده‌های بهتر و اندیشه‌های خلاقانه‌تر ظهور می‌یابد در این لحظه باید آنها را تبدیل به نوآوری کنید و رؤیای از بین رفته را دوباره به کسب و کارهای کوچک برگردانید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه ایران
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com