0  |  0

اعطای حدود 6000 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های تولیدی

اعطای حدود 6000 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های تولیدی

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در حاشیه برگزاری همایش ملی صنعت، کارآفرینی و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: البته بانک‌ها مدعی رقم بزرگ‌تری از این تسهیلات اعطایی هستند که البته آن‌ها استمهال را هم جزو این تسهیلات حساب می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین قرار بود 5 درصد از سود این تسهیلات به صورت سوبسید به بخش تولید پرداخت شود که این اتفاق هنوز رخ نداده است. با پرداخت آن 5 درصد، سود تسهیلات اعطایی بانک‌ها از 18 درصد به 13 درصد خواهد رسید.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 هزار واحد تولیدی و صنعتی عمدتا کوچک و متوسط در کشور فعال است که در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌ و حدود 30 درصد از این تعداد تسهیلات دولت را دریافت کرده‌اند. البته عمده مشکلات واحدهای تولیدی دیون معوقه به بانک‌ها است.
سهل‌آبادی با اشاره به میزان مالیاتی که از تولیدکنندگان اخذ می‌شود، بیان کرد: توان پرداخت چنین مالیاتی توسط تولیدکننده وجود ندارد اکثر تولیدکنندگان کالاهای خود را در مدتی بیش از یک سال به فروش می‌رسانند اما باید هر سه ماه یک مرتبه محاسبه فروش داشته و به همین جهت مالیات پرداخت کنند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: در حال حاضر دولت 9000 میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار است اما بنگاه‌های تولیدی ناچار هستند برای رفع مشکلات خود به بانک‌ها مراجعه کنند. یکی از مشکلات اصلی بخش تولید کشور، طلب آن از دولت است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com