0  |  0

اولین اردوی استارتاپ اردبیل آغاز به کار کرد

اولین اردوی استارتاپ اردبیل آغاز به کار کرد

دبیر اجرایی استارت آپ ویکند اردبیل گفت: متخصصان فضای کسب و کار در دنیای کنونی بر این باورند که بهترین راه ایجاد اشتغال از طریق تبدیل علم به ثروت می باشد.
ابراهیم فتائی، طی سخنانی در این مراسم افزود : برای اولین بار در سال 2002 در شهر شیکاگوی آمریکا استارت آپ مطرح شد و نتایج مفیدی از آن به دست آمد.
وی ادامه داد: چندین کشور آسیایی مانند ژاپن؛ سنگاپور و کره جنوبی به شکل جدی برنامه استارت آپ را برگزار می نمایند به گونه ای که کشور سنگاپور که مجموع وسعت آن به اندازه استان اردبیل است تاکنون هفت هزار فقره از آن را برگزاررده که سبب رشد پایه اقتصاد و تولید ناخالص ملی این کشور شده است.
او با بیان اینکه در ایران و ازجمله در استان اردبیل ظرفیت های زیاد و خوبی در ارتباط با ثروت و علم داریم گفت : می توان با تبدیل این ظرفیت های بالقوه به بالفعل از آنها ثروت های فراوان خلق کرد و فضای کسب و کار را رونق داد.
وی اظهار کرد: باوجود کم بودن سابقه مطرح شدن استارت آپ در ایران فعالیت های مطلوب در این ارتباط انجام و تاکنون 600 استارت آپ ویکند برگزار شده اند و امیدواریم که بتوانیم با همکاری ارگانها و مراکز علمی ذیربط در اردبیل نیز آن را رواج بدهیم.
وی با اشاره به استقبال بیش از حد مردم اردبیل از استارت آپ یادآوری کرد: باتوجه به محدودیت ثبت نام که استاندارد آن یکصد نفر می باشد فقط توانستیم به ثبت نام این تعداد بسنده کنیم اما انتظار می رود در سال های آینده به اشتیاق علاقه مندان استان اردبیل در این ارتباط پاسخ مفید بدهیم.
به گفته او سه ایده برتری که در اردوی استارت آپ اردبیل برگزیده خواهند شد در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی مستقر و از حمایت های لازم بهره مند خواهند شد.
وی برگزاری این اردو را از جهات گوناگون برای بهبود و ایجاد فضاهای کسب و کار مفید دانست و افزود: علاوه بر حمایت از تعداد دیگری از ایده ها شش کارگاه آموزشی نیز برای این منظور تشکیل خواهند شد.
مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب و نیز دولت تدبیر و امید به بهره گیری از فضاهای مجازی و آی سی تی برای کمک به فضاهای کسب و کار تاکید جدی دارند.
بهروز رزمی، افزود : در همین ارتباط از وزارت اطلاعات و فن آوری ارتباطات خواسته شده است تا از سخت افزارها و زیرساخت های موجود در مسیر تولید ثروت بهره بگیرد و شرایط را برای اشتغال دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند فراهم کند.
وی همچنین از افتتاح نخستین شتاب دهنده دولتی در استان اردبیل برای حمایت از فعالیت های آی سی تی به منظور تولید ثروت خبر داد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز در این مراسم گفت: از برنامه استارت آپ زمانی استفاده می شود که افراد دارای ایده های برتر با مشاهده وجود یک مشکل در جامعه برای رفع آن با افکار ابتکاری وارد عمل شوند.
علی شامل افزود: برای موفقیت در اردوی های کارآفرینی فقط نیاز است که افراد از نگاه های خاص افراد خلاق برخوردار باشند تا بتوانند برای برطرف کردن مشکل ها و معضل ها اقدام کنند.
او با بیان اینکه در ایران افراد دارای نگاههای خاص و ابتکاری زیاد داریم اجرایی و عملیاتی شدن ایده های ابتکاری را مهمترین مشکل در این ارتباط ذکر کرد.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز فعالیت خود با اهمیت دادن به برگزاری چنین اردوها و همایش هایی سعی در کمک به رفع مشکل های موجود بر سر راه اجرایی شدن افکار ابتکاری دارد.
وی افزود: بطور یقین برگزاری اینگونه اردوها علاوه بر بهره گیری افراد از دانسته ها و تجربه های دیگران امکان دیدار صاحبان ایده و به خصوص دانشجویان تازه وارد را با مدیران اجرایی ذیربط فراهم می کند.
اردوی استارت آپ ویکند اردبیل تا چهاردهم آبان ماه با اجرای برنامه ها و فعالیت های گوناگون به کار خود ادامه خواهد داد و در پایان؛ صاحبان ایده های برتر معرفی خواهند شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com