0  |  0

کسب بازار هدف چین برای محصولات شرکت های دانش بنیان کشور

کسب بازار هدف چین برای محصولات شرکت های دانش بنیان کشور

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به دستاورد های سفر معاونت علمی فناوری به کشور چین اظهار داشت: این همکاری ها، به منظور کمک به پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ایرانی برای صدور کالای دانش بنیان ایرانی و افزایش همکاری های بین المللی در عرصه فناوری شکل گرفته است و با سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان و هیات عالی رتبه علمی و فناوری به چین، این همکاری ها، وارد مرحله جدید و فعال تر می شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس، بهمن ماه سال گذشته، دربهمن سال 94 در دیدار رییس شورای توسعه اقتصادی و نوآوری سنگاپور با دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در تهران، طرفین در آن دیدار بر گسترش همکاری های های علم و فناوری تاکید کرده بودند.
کرمی توضیح داد: خردادماه سال گذشته نیز، مرکز نانو ایران - چین در شهرك علمي، تحقيقاتي، صنعتي سوژو با حضور معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان و مسوولان چینی افتتاح شد و تفاهم نامه همکاری بین دو کشور به امضا رسید.
کرمی اضافه کرد: یک تفاهم نامه به منظور همكاری هاي دوجانبه و صادرات تجهيزات نانو ایرانی بین ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و پارک علمی و فناوری نانوپلیس به امضا رسید.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: این تفاهمنامه با هدف ايجاد بازار براي شركت هاي دانش بنيان ایرانی و كمك به صادرات منعقد شده است.
وی تاکید کرد: در پی سفر رییس جمهوری خلق چین به ایران در بهمن ماه سال گذشته که طی آن، دو تفاهمنامه علمی و فناوری بین معاونت علمی و فناوری کشورمان با وزارت علوم چین و آکادمی علوم این کشور امضا شد.
کرمی تصریح کرد: تفاهم نامه ای که سال گذشته بوسیله معاونت علمی و پروفسور بای در حضور روسای جمهوری ایران و چین، برای ایجاد صندوق علم و فناوری «راه ابریشم» به امضا رسید، این صندوق در سال اول  فعالیت خود، پس از فراخوان پروژه های مشترک فناوری بین دو کشور، از بین طرح های دریافتی، 10 پروژه برای سرمایه گذاری مشترک ایران و چین انتخاب کرد که در این سفر، روند انجام تفاهم نامه مذکور و چگونگی اجرایی شدن آن انجام می شود.
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با بیان اینکه «صندوق علم راه ابریشم» به طور مشخص با تخصیص حمایت مالی در سه روش عملیاتی می شود، افزود: انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی، برگزاری کارگاه های مشترک برنامه های تبادل محققان و استادان است که صندوق علم راه ابرایشم، همکاری میان طرفین را در فناوری های پیشرفته تسهیل می کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com