0  |  0

مرکز رشد تخصصی هنر و معماری یزد راه‌اندازی شد

مرکز رشد تخصصی هنر و معماری یزد راه‌اندازی شد

«محمدمهدی لطفی» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد در نخستین جلسه پذیرش موسسات متقاضی در مرکز رشد تخصصی هنر و معماری با ابراز خرسندی از آغاز به کار مرکز رشد، بر حمایت جدی دانشگاه یزد از توسعه شبکه شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد.
وی با اشاره به سیاست‌های راهبردی دانشگاه یزد به‌عنوان دانشگاه مادر در استان، در توسعه کارآفرینی و اقتصاد دانایی‌محور، حوزه هنر و معماری را با توجه به موفقیت‌ها و مزیت‌های استان یزد در این بخش، از اولویت‌های دانشگاه یزد معرفی کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد فعالیت پردیس بزرگ فناوری در سایت اصلی دانشگاه یزد با همراهی و همکاری پارک علم و فناوری استان را به‌ عنوان یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه در این بخش معرفی کرد.
«محمدحسین آیت‌اللهی» رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد نیز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی هنر و معماری به‌ ویژه با ملاحظه محدودیت‌های فضایی در این دانشکده، به تشریح ظرفیت‌های حوزه‌ی معماری و توانمندی‌های اساتید و دانشجویان در این بخش پرداخت.
وی افزود: حمایت‌های هدفمند پارک علم و فناوری به‌ ویژه در محورهای مربوط به مدیریت کسب و کار، تزریق اعتبارات مالی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به متقاضیان، تأثیر تعیین‌کننده‌ای در موفقیت شرکت‌های مستقر در مرکز رشد هنر و معماری خواهد داشت.
آیت‌ اللهی دانشجویان حوزه هنر را خلاق و سرشار از انرژی و انگیزه دانست و سرمایه‌گذاری در این بخش را با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود کاملاً توجیه پذیر اعلام کرد.
«شهرام شکوهی»، قائم مقام پارک علم و فناوری یزد نیز در این جلسه با اشاره به تفاهم‌نامه سه‌جانبه انعقاد یافته بین پارک علم و فناوری، دانشگاه یزد و ستاد توسعه فناوری‌های نرم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش مضاعف طرفین برای اجرایی‌سازی سریع‌تر این تفاهم‌نامه را خواستار شد.
وی با اشاره به امکانات موجود در پارک علم و فناوری یزد و برای حمایت از موسسات نوپا و دانش‌بنیان، پاسخ به تقاضای فزآینده جوانان خلاق و کارآفرین را مستلزم همکاری همه نهادها و در رأس آن‌ها دانشگاه‌های استان دانست.
شکوهی فضای همکاری بین پارک علم و فناوری و دانشگاه یزد را بسیار مثبت و سازنده ارزیابی و اظهار کرد: ادامه روند کنونی همکاری این دو نهاد قطعاً بر سرعت توسعه فناوری، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد تأثیرگزار خواهد بود.
در این جلسه دو ایده برتر از میان طرح‌های دانشجویان دوره دکترای دانشکده هنر و معماری که به دفتر این مرکز رشد ارائه شده بود، مطرح و با استقرار آنان به صورت پیش رشد موافقت شد.
در پایان این نشست نیز معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد به همراه قائم مقام پارک علم وفناوری از فضای اختصاص یافته ‌منظور استقرار موسسات بازدید کردند و تصمیمات لازم برای تأمین فضای کاری مناسب برای شرکت‌های مستقر در مرکز رشد هنر و معماری اتخاذ شد.

برای آشنایی بیشتر با «مراکز رشد مستقر در استان یزد» کلیک کنید

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com