0  |  1

دومین جشنواره ایده‌های‌برتر «شهروند خلاق، شهروند مسئول» برگزار می‌شود

دومین جشنواره ایده‌های‌برتر «شهروند خلاق، شهروند مسئول» برگزار می‌شود

حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان فارس با اعلام خبربرگزاری دومین جشنواره ایده‌های‌ برتر «شهروند خلاق، شهروند مسئول»، گفت: این جشنواره با محوریت اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، توسط بنیاد نخبگان فارس و با همکاری شهرداری شیراز و فرماندهی نیروی انتظامی فارس برگزار خواهد شد.
وی افزود: با توجه به رسالت بنیاد نخبگان در جریان‌سازی ایده‌پردازی در جامعه و توسعۀ فعالیت‌های نخبگانی، پس از برگزاری موفق و مؤثر اولین جشنواره ایده‌های برتر «شهروند خلاق، شهروند مسئول» در سال 94، در سال جاری برای دومین بار این جشنواره برگزار می‌شود.
شریف ادامه داد: ترویج و ارج نهادن به فرهنگ خلاقیت و نوآوری، جلب مشارکت شهروندان در حل مشکلات و معضلات شهر و پلیس، شناسایی نیروهای خلاق و برقراری ارتباط با ایشان، کمک به حل چالش های موجود در حوزه­ی مدیریت و خدمات شهری و نیروی انتظامی فارس، تحقق شعار سال جاری از طریق عملیاتی نمودن ایده های بدیع در حوزه سازمان‌های مربوطه از مهمترین اهداف این جشنواره است.
رئیس بنیاد نخبگان فارس با اشاره به محورهای جشنواره ایده‌های‌برتر شهروند خلاق، شهروند مسئول، توسعه درآمدهای پایدار (شیوه‌های ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری و شهر شیراز) را یکی از مهمترین محورهای این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی‌مصرف (انرژی، حمل‌ونقل، تشویق به مصرف کالای داخلی و...)، مدیریت پسماند (راه‌کارهای کاهش تولید پسماند، راه‌کارهای تفکیک از مبداء و ...)، گردشگری (بهره‌برداری از بافت‌های فرسوده در توسعه صنعت گردشگری در شیراز، فرهنگ‌سازی، تبلیغات، امنیت و رفاه گردشگر) مشارکت شهروندان (راه‌کارهای افزایش تعامل شهروند و شهرداری شیراز در بهبود عملکرد مدیریت شهری)، اقتصاد دانش‌بنیان (راه‌کارهای توسعه، به کارگیری و اتکا بر دانش و مهارت شرکت‌های دانش بنیان و فناوری های نوین مدیریت شهری و پلیس)، امنیت و انضباط اجتماعی (کاهش ترافیک، اصلاح رفتار اجتماعی و فرهنگ‌سازی انضباط اجتماعی و همچنین موضوع آزاد (سایر ایده‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری و پلیس) محورهای این جشنواره هستند.
شریف با اشاره به جوایز برندگان جشنواره، خاطرنشان کرد: پس از داوری ایده‌ها به برگزیدگان جشنواره جوایزی ارزنده اعطا خواهد شد. جایزه نفر اول، بیست میلیون ریال جایزه نقدی+ پنجاه میلیون ریال اعتبار پژوهشی (جهت تبدیل ایده به محصول کاربردی)، نفر دوم، پانزده میلیون ریال جایزه نقدی+سی میلیون ریال اعتبار پژوهشی و نفر سوم، ده میلیون ریال جایزه نقدی+ بیست میلیون ریال اعتبار پژوهشی تخصیص داده شده است.
وی تأکید کرد: دویست میلیون ریال جایزه نقدی به بهترین ایده از میان کلیه ایده‌های ثبت‌شده در جشنواره مورد تأیید هیأت داوران و همچنین اعطای کسری خدمت نظام وظیفه جایزه ویژه دومین جشنواره ایده‌های‌برتر «شهروند خلاق، شهروند مسئول» شیراز است.
لازم به ذکر است، علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند ایده‌های خود را در یک یا چند محور فوق جهت داوری از طریق سایت http://www.shiraz.ir/festival/idea تا تاریخ 30 آبان ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com