0  |  0

آموزش و پرورش از توان بخش خصوصی برای کارآفرینی استفاده کند

آموزش و پرورش از توان بخش خصوصی برای کارآفرینی استفاده کند

اسدالله رازانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضوراعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش استان از اختیارات خود برای ایجاد بسترهای لازم به منظور کارآفرینی هنرجویان در هنرستان‌ها که می‌تواند نقش مفیدی در افزایش زمینه‌های تولید در جامعه داشته باشد، استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان ۲۷۰ هکتار اراضی کشاورزی در حوالی مراکز آموزشی خود در اختیار دارد، گفت: آموزش و پرورش استان باید از این امکانات برای توسعه کارآفرینی هنرجویان خود استفاده کند زیرا این کار علاوه بر اینکه به توسعه تولید و افزایش خلاقیت در جامعه کمک می‌کند زمینه ساز ایجاد ایجاد انگیزه نزد دانش آموزان برای حرکت به سمت خودکفایی می‌باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش استان باید با همکاری و هماهنگی دیگر ادارات نسبت به توسعه کارآفرینی در جامعه اقدام کند.
وی اظهار داشت: این گونه اقدامات منجر به افزایش تولید و اشتغال در جامعه می‌شود و با توجه اعتبارات محدود دولتی و برنامه‌های دولت برای واگذاری کارها به بخش خصوصی بنابراین آموزش و پرورش می‌تواند با بکارگیری سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به توسعه کارآفرینی و خلاقیت در هنرستان‌های استان فعالیت مناسبی داشته باشد.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: با تولید محصولاتی که توسط کارآموزان و هنرجویان صورت می‌گیرد می توان به ایجاد فروشگاه‌هایی در نزدیکی هنرستان‌ها برای عرضه این نوع محصولات اقدام کرد بنابراین از آموزش و پرورش استان می‌خواهیم با این نوع نگاه زمینه توسعه کارآفرینی در جامعه را فراهم کند.
رازانی گفت: نحوه آموزش در هنرستان ها باید به گونه‌ای باشد تا پس از گذراندن دوره آموزشی، هنرجو و هنر آموزان به فردی کارآفرین در جامعه تبدیل شود.
در ابتدای این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با ارائه گزارشی هدف از ایجاد هنرستان‌های کارآفرین را ترغیب و آشنایی هنرجویان و هنرآموزان با فرهنگ کار و کارآفرینی، ارتقاء کیفیت آموزش های مهارتی در هنرستان ها، افزایش بهره وری، اقتصادی کردن هنرستان ها و استفاده بهینه از امکانات، تجهیزات و فضاهای آموزشی و کارگاهی هنرستان ها بیان کرد.
به گفته وی ۱۶۵ هنرستان فنی و کار و دانش و کشاورزی در استان وجود دارد.
وی همچنین گفت: در کنکور امسال بیشترین شرکت کننده در رشته تجربی وجود داشت و دیگر رشته ها مانند زبان و هنر و... کمترین شرکت کنندگان را به خود اختصاص دادند.
همچنین معاونین آموزش و پرورش استان نیز گزارشی از کارنمای آموزشی پایه سوم متوسطه در رشته های تحصیلی علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی در سال تحصیلی ۹۳- ۹۴ و ۹۴- ۹۵ در استان و عملکرد فعالیت‌های جاری و درصد تحقق اهداف سواد آموزی در استان ارائه کردند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com