0  |  0

دولت با پرداخت یارانه مردم را به خرید کالای دانش بنیان ایرانی تشویق کند

دولت با پرداخت یارانه مردم را به خرید کالای دانش بنیان ایرانی تشویق کند

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، نقش دولت را در ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی مهم خواند و گفت: بهترین حمایت دولت از کالای دانش بنیان ایرانی تخصیص یارانه به تولید کننده ایرانی است.
محمد رضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است بیان کرد: تولید کالا و خدمات دانش بنیان داخلی اگر بخواهد رونق پیدا بکند یقینا باید هم به آن کمک تزریق بشود، هم از چیزهایی که مانع رشد آن است جلوگیری شود.
عارف با اشاره به اینکه جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی همچون «ایران ساخت» می باید خواست و نظرات مردم را به عنوان مصرف کننده کالای دانش بنیان ایرانی را برای حل مشکلات، جمع آوری کنند، بیان کرد: ما جامعه‌ای داریم که مردم آن ترجیح می‌دهند که کالای خارجی را به جای کالای ایرانی خریداری کنند. که این مسئله را باید تجزیه و تحلیل کنیم و کمک کنیم که ایرانی‌ها جنس ایرانی بخرند. چون علم اقتصاد وظیفه‌اش این است که این مسائل را بررسی و حل کند و «ایران ساخت» در این مسیر گام بر می دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برخورد با کالای قاچاق از تعهدات اصلی نظام قرار دارد گفت: با کالای قاچاق باید برخورد شود چرا که ورود کالای قاچاق دلیلی بر حضور کم رنگ محصولات تولید شده داخلی در حضور مردم است اما خوشبختانه در حال حاضر برخورد با کالای قاچاق در راس مهمات دولت قرار گرفته است.
جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com