0  |  1

بهره مندی ۶۲۷ شرکت از حمایت های پارک علم و فناوری یزد

بهره مندی ۶۲۷ شرکت از حمایت های پارک علم و فناوری یزد

داریوش پورسراجیان رئیس پارک علم و فناوری یزد به مناسبت پانزدهمین سال تاسیس پارک علم وفناوری دریزد افزود: پارک علم و فناوری یزد در سال ۸۰ مجوز فعالیت را رسماً دریافت کرد و به همراه برخی استان ها از جمله اصفهان، فارس و سمنان فعالیت خود را آغاز کرد و الان جزو پارک های سطح اول کشور به حساب می‌آید.
پورسراجیان در ارتباط با حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: حمایت‌های پارک می‌تواند از سطوح بسیار اولیه از جمله ایده‌های دانش‌آموزی شروع شود تا جایی که به صورت جدی به دنبال حمایت از ایده‌هایی هستیم که حتما قابلیت تجاری‌سازی شدن را داشته باشند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد افزود: در نخستین گام، افراد به عضویت مرکز نوآوری و مراکز رشد درآمده و در این مراکز از هسته‌هایی که توانایی تبدیل به شرکت را دارند حمایت انجام می‌گیرد.
وی به روند برگزاری جشنواره ایده‌های برتر اشاره کرد و گفت: تلاش شد که این جشنواره از یک نگاه تشویقی، به ورودی و خوراک پارک ها و مراکز رشد کشور تبدیل شود که مهمترین نیاز این موضوع، افزایش سطح کیفی جشنواره بود.
پورسراجیان ادامه داد: پارسال بیش از ۲۰۰۰ ایده به جشنواره ارسال شد که ابتدا ۲۰۰ و پس از آن ۳۰ ایده که احتمال تجاری‌سازی بیشتری داشتند مورد بررسی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: این مرکز در زمینه کاهش مصرف آب به ویژه در بخش‌های صنعتی و کشاورزی و همچنین سیستم های ‌مدیریت مصرف آب فعالیت می‌کند و طرح‌هایی که تاکنون توسط پژوهشگران مرکز فناوریهای آب یزد ایجاد شده، قابلیت تجاری‌سازی را دارد.
پورسراجیان افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که در پارک علم و فناوری وجود دارد این است که حمایت تبدیل به ضد حمایت نشود چرا که حمایت‌های مدیریت نشده می‌تواند آسیب زیادی به پیشرفت کشور وارد کند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد افزود: در صورتی که حمایت‌های مدیریت نشده انجام شود، به محض این که حمایت قطع شد، شرکت ها هم با شوک مواجه شده و فعالیت قطع می‌شود.وی به رویکرد ترویج دانش‌بنیان شدن صنعت کشور اشاره کرد و افزود: در کشور توازن بین عرضه و تقاضای تکنولوژی در کشور وجود ندارد.
پورسراجیان تعداد شرکت های دانش‌بنیان حاضر در پارک علم و فناوری استان یزد را ۱۷۸ شرکت دانست وگفت: درسال های اخیر برداشت های متفاوتی از قانون در زمینه معافیت مالیاتی شرکت های دانش‌بنیان وجود داشت.
وی ادامه داد: با پیگیری های انجام گرفته مرجع تشخیص فعالیت شرکت‌های مستقر درپارک ها مدیریت پارک است به همین دلیل هم ورود دیگر نهادها در تشخیص خلاف قانون است
او ادامه داد: با توجه به مرجعیت مدیریت پارکها در این موضوع، آمارهای مرتبط با معافیت مالیاتی شرکت‌ها هر سال به مراجع قانونی اعلام می‌شود اما میزان این معافیتها به دلیل اقدام مستقیم برخی از شرکتها در کسب معافیت، مطمئناً بیشتر از رقمی است که توسط پارک اعلام می‌شود.
پورسراجیان اعلام کرد: از سال ۹۲ تا به الان ۸ر۱۱ میلیارد تومان از فعالیت های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد مشمول معافیت مالیاتی شده است.
وی در ارتباط با برگزاری جشنواره نیز گفت: در حال حاضر ۹۵۵ نفر در قالب ۴۸۹ تیم از ۲۱ استان در جشنواره شتاب ثبت نام کردند که بیشترین حضور به ترتیب مربوط به استان های یزد، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری است.
رئیس پارک علم و فناوری یزد افزود: انجام مطالعات منطقه ویژه علم و فناوری یزد یکی از فعالیت هایی است که در استان یزد انجام شده و در این راستا استان یزد جزو اولین استان های ‌کشور بود که توانست در این زمینه مجوز دریافت کند.
وی گفت: در حالی استان یزد مجوز منطقه ویژه علم و فناوری دریافت کرده که در کل کشور تنها استان های اصفهان، مشهد و تبریز توانسته بودند این مجوز را دریافت کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه اطلاعات
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com