0  |  0

بهترین راه ایجاد اشتغال و کارآفرینی، مردمی کردن اقتصاد است

بهترین راه ایجاد اشتغال و کارآفرینی، مردمی کردن اقتصاد است

دکترحامد قادرزاده روز چهارشنبه افزود: باید به توانمندی مردم اعتماد داشته باشیم و از متخصصان رشته های مختلف نیز برای ایجاد کارآفرینی بهره ببریم.
وی گفت: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور و از جمله در کردستان بالا است؛ بنابراین مثلث تعامل و همکاری مردم، نیروهای متخصص و مسئولان، نقش موثری در ایجاد اشتغال و کمک به کارآفرینی در کشور و استان است.
وی ادامه داد: نیاز است که کودکان و نوجوانان را برای شکوفا کردن نوآوری و خلاقیت حمایت و تشویق کنیم و خانواده ها در این امر، نقش بسیار مهمی دارند.
وی بیان کرد: خانواده ها باید فرزندانشان را از همان دوران کودکی برای کار و اشتغال آماده کنند تا آنان بتوانند در آینده دانش علمی خود را به کار تبدیل کنند.
قادرزاده افزود: اگر بتوانیم اقتصاد را بومی سازی کنیم و نیازهای خود را بر اساس آن تعریف کنیم، بسیاری از مشکلات مربوط به اشتغال رفع خواهد شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان 2 میلیون و 800 هزار هکتار زمین زراعی و مراتع و 29 هزار کیلومترمربع مساحت دارد افزود: با توجه به این پتانسیل ها و توانمندی های نیروهای متخصص بومی به راحتی می توان در راستای کارافرینی و پیشرفت اقتصاد در استان قدم برداشت.
قادرزاده ادامه داد: متاسفانه به دلیل توجه نکردن به توانمندی نیروهای بومی و عدم آمایش سرزمینی مناسب در کشور و به وی‍ژه در کردستان، سرمایه های بومی به مناطق دیگر کشور و یا حتی از خارج از کشور نقل مکان می کنند و این ظرفیت ها از دست می روند.
وی ادامه داد: با توجه به امکانات و ظرفیت هایی که در استان و کشور وجود دارد، شایسته نیست شاهد این همه بیکاری باشیم و بی گمان اگر کمبود های مالی را فرصت و امتحان در نظر بگیریم، می توانیم کارها را به خوبی پیش ببریم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com