0  |  0

مدل علمی پایش فضای کسب و کار طراحی شد

مدل علمی پایش فضای کسب و کار طراحی شد

سید مهدی طبیب زاده  در نشست بررسی مشکلات اعضای اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان رفسنجان در محل اتاق بازرگانی این شهرستان اظهار کرد: برای پایش باید شاخص های مختلف را داشته باشیم که با کمک دانشگاه شهید باهنر کرمان بانک اطلاعاتی شاخص های مورد نیاز برای پایش فضای کسب و کار در استان تشکیل شد.
وی ادامه داد: در این بانک اطلاعاتی، مدل های سرمایه گذاری مشخص می شود، توقعات و مشکلات آنها معین می شود تا به مدلی برسیم که از نظر رونق اقتصادی تصویب و مشکلات سرمایه گذاران نیز حل شود.
وی با اینکه شکایت بیشتر سرمایه گذاران روند طولانی صدور مجوزهاست اظهار کرد: باید بتوانیم به کمک نمایندگان سازمان های مختلف این اشکالات را برطرف سازیم.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: در این پایش هدفمان این است که برای کارآفرینان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران زمینه را طوری فراهم سازیم که فقط به فکر تولید و توسعه باشد نه اینکه در راهروهای ادارات سردرگم و حیران باشند.
وی گفت: در حال مطالعات طرح های اقتصادی و زمینه های اقتصادی هستیم و بخش های صنعت، کشاورزی، معدن، گیاهان دارویی، صنایع دستی و ... را از نظر رونق و توسعه اولویت بندی خواهیم کرد.
طبیب زاده ادامه داد: باید تیمی تشکیل شود تا از موفقیت های استان یزد بازدید کنند و با مشورت با آنها الگوهای توسعه را دریافت و در استان کرمان اجرایی کنیم.
وی تأکید کرد: شهرستان رفسنجان نیز باید پایلوت پایش فضای کسب و کار شود.
رئیس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: برای فروش صنایع دستی تولید شده که ناب و نفیس هستند ایجاد دهکده های صنایع دستی در شهرستانهای استان ضروری است.
فخری الله توکلی اظهار کرد: گردشگران داخلی و خارجی که به هر شهرستانی در استان وارد می شوند مکانی را برای عرضه صنایع دستی پیدا نمی کنند تا مایحتاج خود را تهیه کنند.
وی با اشاره به اینکه در شمال غرب استان کرمان از جمله در رفسنجان بهترین و نفیس ترین فرش ها و صنایع دستی تولید می شود بیان کرد: در شهرستان انار هم بهترین قالی ها تولید می شود، در شهربابک کارگاه های قالی دایر است و در یکی از کارگاهها 400 بافنده وجود دارد.
وی با بیان اینکه برخی دستباف ها منسوخ شده اند بر توسعه صنایع دستی و ایجاد اشتغال تأکید کرد.
الله توکلی تصریح کرد: سوله های دولتی در شرکت های تعاونی در روستاها، ادارات و ... وجود دارد که پیشنهاد می کنیم فرمانداران شهرستانها این مکانها را رایگان در اختیار تولید کنندگان صنایع دستی قرار دهند و دهکده صنایع دستی در شهرها ایجاد شود.
رئیس کارگروه فرش و صنایع دستی شمال غرب استان کرمان هم گفت: بین 70 تا 80 زن سرپرست خانوار در رفسنجان وجود دارد که بایستی با ایجاد بازارچه فروش تولیدات این بانوان محصولات آنها به فروش برسد و درآمد خانوار آنها تأمین شود.
مژده سرچشمه پور افزود: این زنان با تولید محصولاتی اعم از پته، بسته بندی مواد غذایی، چرم دوزی، گلیم بافی، قالی بافی و ... درآمدی برای اعضای خانواده شان تأمین می کنند.
وی گفت: افراد متقاضی و واجد شرایط را آموزش می دهیم و به بانک معرفی می کنیم که با دریافت تسهیلات کم بهره بتوانند شغلی ایجاد و خودکفا شوند.
سرچشمه پور ادامه داد: در زمینه تولید گیاهان دارویی توانسته ایم با مطالعه بر روی نواحی مختلف شهرستان رفسنجان 70 نوع اقلام خاص گیاه دارویی را تولید و به مرحله بسته بندی برسانیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com