1  |  2

بازرگان زن ایرانی کارآفرین برتر جهان اسلام شد

بازرگان زن ایرانی کارآفرین برتر جهان اسلام شد

سیده فاطمه مقیمی در این زمینه گفت:بانک توسعه اسلامی متولی اجرای مراسم کارآفرینان جهان اسلام است و56 کشور از تمام نقاط جهان کاندیدای حضور در این جشنواره بودند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره از سال 2012 آغاز به کار کرده اظهار داشت:با توجه بر اینکه مباحث جنسیتی در این انتخاب مطرح نبود،من در حوزه کارآفرینی، "صنعت حمل‌ و نقل" در این انتخابات شرکت کرده و با تائید هیات داوری پس از 6 ماه به عنوان کارآفرین برتر جهان اسلام انتخاب شدم.
وی خاطرنشان کرد: با رویکردی که اتاق بازرگانی به بحث مسابقات آسیا پاسفیک داشت جوانان در عرصه کارآفرینی توانستند در این دوره خود را مورد محک قرار دهند.
به گفته مقیمی کشورمان در بخش جوانان در سالهای گذشته نماینده داشته اما موفق به کسب رتبه نشده است و این اولین باری است که ایران کاندیدای زن در این رقابت ها داشته است.
وی اظهار داشت: خوشحالم، که توانسته ام نگاه دنیا را به ایران و زنان کشور تغییر دهم و نشان دهم زنان در کشور ما حقوق خودشان را دارند و به دنیا اعلام کنم که زنان ایرانی نیز می‌توانند در مردانه‌ترین صنف‌ها حضور داشته و فعالیت کنند.
به عقیده مقیمی، زنان ایرانی می‌توانند به عنوان یک الگو شاخص شوند وهر زمان که بخواهند یک کار را شروع کنند و فقط کافیست اراده و اطمینان از راهی که می روند را داشته باشند و قطعا موفق خواهند بود.
وی تاکید کرد:اگر یک زن ایرانی در یک موضوع توانایی را در خودش می‌بیند که امکان رشد را برای خود و جامعه ایجاد می‌کند هراسی از زن بودن خودش نخواهد داشت.
از نگاه مقیمی کارآفرینی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل کلید راه است که با پشتوانه قانون و برنامه‌ریزی قوانین سهل برای کارآفرینی زنان و مردان می‌تواند راهگشای این راه باشد.
این گزارش حاکی است عنوان کارآفرین نمونه جهان اسلام طی مراسمی در سودان به این فعال حوزه حمل و نقل تقدیم شد.
هیات داوری این مراسم از کشورهای استرالیا، روسیه، فیلیپین و تایوان بوده و ایران با کشورهایی چون بنگلادش، مغولستان وبرخی از کشورهای اسلامی دیگر رقابت کرد.
سیده فاطمه مقیمی کارشناس مهندسی عمران و مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد MBA بوده و اکنون در رشته مدیریت تحول در مقطع دکترا مشغول به تحصیل است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه عصر اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com