0  |  0

استفاده از تسهیلات لیزینگ شرکت‌های دانش بنیان با ارائه ضمانت‌نامه بانکی

استفاده از تسهیلات لیزینگ شرکت‌های دانش بنیان با ارائه ضمانت‌نامه بانکی

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری؛ با اشاره به قراردادهای سازمان‌های دولتی با یک سری از شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: هدف اصلی صندوق نوآوری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نوپا بوده تا بتوانند محصولات فناوری خود را به مرحله تجاری سازی دربیاورند.
وی یادآور شد: متأسفانه در همین راستا بعضی از سازمان‌های دولتی قراردادهایی با شرکت‌های دانش بنیان منعقد می‌کنند به طوری که هیچ پیش پرداختی برای انجام پروژه‌ها پرداخت نمی کنند و این شرکت‌ها با مشکلات متعدد مالی روبرو می‌شوند.
سلطانی ادامه داد: برخی از سازمان‌ها از اعطای هزینه‌های انجام پروژه‌های مختلف به برخی از شرکت‌های دانش بنیان ممانعت می‌کنند و همین امر سبب می‌شود تا این شرکت‌ها از پرداخت اقساط وام‌های خود به صندوق عاجز بمانند و سرمایه صندوق طبق روال برنامه‌ریزی شده بر نگردد.
وی عنوان کرد: برخی از شرکت‌های دانش بنیان به دلیل به سرانجام نرسیدن طرح‌هایشان اقساط بانکی خود را پرداخت نکرده‌اند از این رو سازمان‌های دولتی که با این شرکت‌ها قرارداد دارند از صندوق درخواست کمک و همیاری را کرده‌اند.
سلطانی ابراز داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی از طرح‌های بیوتکنولوژی برای راه‌اندازی خط تولیدشان تا 20 میلیارد تومان حمایت مالی می‌کند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری ادامه داد: با ایجاد صندوق‌های خطرپذیر و راه‌اندازی صندوق‌های نوآوری و شکوفایی ریسک‌پذیر از تسهیلات حمایت صندوق نوآوری معاونت علمی با شرط اختصاص 49 درصد سهام شرکت‌ها به این صندوق حمایت می‌کنند.
وی گفت: به دلیل اینکه خریداران اصلی محصولات شرکت‌های دانش بنیان سازمان‌های دولتی هستند با تصویب هیئت امنای صندوق، شرکت‌های دانش بنیان با ارائه ضمانت‌نامه بانکی به وسیله خریداران می‌توانند از تسهیلات لیزینگ برخوردار شوند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com