0  |  3

اصول کارآفرینی در جعبه مداد رنگی

اصول کارآفرینی در جعبه مداد رنگی

مداد رنگی هایمان را برداریم و کارآفرینی را برای کودکان‌مان نقاشی کنیم. رنگ، بخشی درخشان از زندگی دوران کودکی است، برای آنکه بتوانیم کودکان کارآفرین پرورش دهیم، باید از آغاز مرحله آموزش‌شان دست به کار شویم و همراه با علوم پایه، کارآفرینی را به آنها بیاموزیم. این کار کمک بزرگی به نحوه پاسخگویی به سؤال «چگونگی پول در آوردن» در بزرگسالی خواهد کرد. استفاده آگاهانه از رنگ‌ها، اصول شخصیتی همچون استقلال، سازندگی، انعطاف، مسئولیت پذیری، ریسک‌پذیری و کارآفرینی را در کودکان ما درونی می‌کنند.
با هدیه این مداد رنگی به آنها کارآفرین بودن همیشه همراهشان خواهد بود و دیگر نیاز به خط خطی کردن یا پاک کردن صورت مسأله‌های مالی زندگیشان نخواهند داشت. مفهوم زایش و سازندگی را با کشیدن شکوفه‌های سبز درختان به کودکانمان نشان دهیم. با رسم حلقه‌های فنری زرد رنگ، انعطاف، سازش و تطبیق‌پذیری را به آنها القا کنیم.
توپ قرمز کنجکاوی را در مکان‌های پنهان بیندازیم و از کودکان بخواهیم به دنبال این توپ قرمز بروند. هیچ چیز مانند رنگ قهوه‌ای حس گرم مسئولیت‌پذیری را در انسان برنمی‌انگیزد، شاید استفاده از پتوی قهوه‌ای بتواند این حس را تشدید کند. ترسیدن و ابهام از بی‌اطلاعی عواقب کارها همواره از کودکی تا بزرگسالی در برابر انسان بوده است.
با استفاده از رنگ نارنجی می توان حس ریسک‌پذیری را در مقابل ترس تقویت کرد. اینکه با احتیاط آتشی نارنجی رنگ به پا کنیم و با کنترل و مراقبت از چنین چیز خطرناکی سود ببریم خود ما را در برابر استفاده از فرصت‌های مخاطره‌آمیز راهنمایی خواهد کرد.
بخش قابل توجهی از اصول و فرآیند کارآفرینی فقط و فقط در گرو رنگ آبی ایمان و توکل و در کل خوش بینی و امید به فردا معنا می یابد. با نشان دادن آبی آسمان به کودک خود بیاموزیم همواره نیرویی راهگشا و هدایتگر  نظاره گر ماست و با توکل و اعتماد به او می‌توانیم قدم در هر میدانی بگذاریم و پیروز خارج شویم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه ایران
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com