0  |  0

صندوق زیست فناوری از طرح های ترویجی دانش‌آموزان حمایت می کند

صندوق زیست فناوری از طرح های ترویجی دانش‌آموزان حمایت می کند

مدیر عامل صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری گفت: اگر نخبگانی برجسته بین دانش آموزان باشند می توانیم در سطوح بالاتر مانند دانشگاه از آنها حمایت کنیم.
مهدی دیلم صالحی، در خصوص صندوق زیست فناوری گفت: صندوق زیست فناوری بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده که وابسته به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است و وظیفه آن اعمال و پیاده سازی ابزارها و خط‌مشی‌هایی برای توسعه زیست فناوری در کشور است.
وی تصریح کرد: صندوق نقش بسیار اساسی در حمایت افراد فعال و کارآفرین دارد تا بتواند با حمایت از آنها به اهدافی که از پیش تعیین شد، برسد.
مدیر عامل صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری ادامه داد: به یقین حمایت صندوق باید از پایه باشد و اساس آن بیشتر در حوزه دانش‌آموزی است؛ طرح هایی که در ستاد توسعه زیست فناوری بررسی می‌شوند بیشتر در گروه ترویج طرح‌های دانش‌آموزی است که اگر جزء طرح‌های برگزیده ها باشند این صندوق هزینه‌هایی(گرنت‌هایی) را برای توسعه ایده و طرح‌های دانش‌آموزان در اختیارشان قرار می‌دهد.
به گفته دیلم صالحی، این حمایت مستلزم این است که در گروه‌های داوری ستاد برگزیده شوند و در کنار آن بتوانند از تسهیلات کمکی صندوق زیست فناوری استفاده کنند.
وی تاکید کرد: برای مثال، یک تیم دانش آموزی نیازمند منابع مالی برای تهیه مواد و خرید وسایل و یا حتی بازدید است که صندوق به ایجاد این زیرساخت‌ها در حوزه دانش‌آموزی کمک می‌کند..
مدیر عامل صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری ادامه داد: در حال حاضر صندوق با حمایت معاونت علمی و ستاد زیست فناوری، مرکز رشد دانش آموزی امید را با هزینه ستاد زیست فناوری راه‌اندازی کرده که این مرکز دارای آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلفی است تا دانش آموزان بتوانند با حوزه پزشکی، گیاهی، زیست دریا، زیست شناسی و بیوتکنولوژی کاربرد آن در بخش‌های مختلف آشنا شوند.
وی اظهار داشت: قطعا اگر نخبگانی برجسته بین دانش آموزان باشند با تعاملاتی که در زیرمجموعه وجود دارد در سطوح بالاتر مانند دانشگاه نیز صندوق حمایت‌های ویژه‌تری را از آنها خواهد کرد و ممکن است روی طرح‌های آنها سرمایه‌گذاری شود؛ چون حوزه دانش آموزی بیشتر در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی آشنایی است، توجه صندوق هم بیشتر روی این حوزه است.
وی با بیان اینکه آموزش نباید آموزش سنتی و کلاس محور و معلم‌ محور باشد، گفت: آموزش باید دانش‌آموز محور باشد. باید دانش‌آموزان را به این مسیر سوق داده و تشویق کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com