0  |  1

نیاز مبرم کارآفرینان به خدمات نوآوری

نیاز مبرم کارآفرینان به خدمات نوآوری

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی گفت: کار آفرینان به خدمات نوآوری نیاز مبرم دارند.
داوود فدایی افزود : تنها پرداخت تسهیلات مستقیم به بنگاه های اقتصادی نمی توان راهکار مناسبی برای حمایت از کار آفرینی در کشور باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه سرمایه گذاری به جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر در حوزه های مختلف از اولویت های اساسی کشور است، اظهار داشت: کارآفرینان امروز نیازمند حمایت در حوزه های بازاریابی، فروش، برندسازی، مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات هستند.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی گفت: در حال حاضر کارآفرینان هیچ گونه حمایتی در حوزه بازاریابی، فروش و غیره دریافت نمی کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای جبران این کمبود شبکه خدمات نوآوری ایجاد کرده است، افزود : بنگاه های اقتصادی به ویژه کسب و کارهای کوچک و متوسط امروز بیش از هر روز دیگری به این نوع خدمات نیاز دارند.
فدایی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط تولیدی در شهرک های صنعتی کشور با بحران مواجه هستند، اظهار داشت : تمامی این شرکت ها نیازمند شبکه های حمایتی به جهت انتخاب محصول یا خدمات، معرفی مدل های مناسب کسب و کار، تامین تجهیزات، مواد اولیه، فناوری های تولیدی و غیره هستند.
وی با تصریح اینکه تنها پرداخت تسهیلات مالی راهکار پایداری برای بنگاه های اقتصادی نیست، گفت: تولید امروز نیازمند حمایت های همه جانبه است از اینرو می طلبد مسئولان به این مهم توجهی جدی داشته باشند.
نائب رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان بر ضرورت حمایت جدی از صادرکنندگان در کشور تاکید کرد و افزود: در حال حاضر از صادرکنندگان هیچ گونه حمایتی صورت نمی گیرد.
وی خاطرنشان کرد: صادرکنندگان برای دستیابی به موقعیت مناسب و پایدار در بازارهای بین المللی باید از حمایت های فنی و اعتباری برخوردار شوند.
فدایی همچنین هدف از کسب «قدرت رقابتی» را تسلط بر بازار، توسعه، رشد سودآوری و درنهایت پویایی تولید، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در کشور دانست و گفت: پیشرفت اقتصادی در یک دوره بلند مدت به سرمایه گذاری در ابتکارات، اختراعات و نوآوری ها با جهت گیری ارتباط دادن پژوهش و آموزش ها با بازار و نیازها بستگی دارد.
وی بیان داشت: در بازار داخلی نوآوری از طریق آموزش و کسب مهارت ایجاد می شود که نقش مهمی در بهره وری عوامل و کیفیت محصولات دارد.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی با اعلام اینکه کیفیت بالا و قیمت مناسب پائین در بخش تولید می تواند باعث افزایش قدرت رقابت تولیدات صادراتی شود، یادآورشد: نوآوری در ارتقا رقابت پذیری صادرات غیرنفتی در کشور بسیار مهم است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com