0  |  3

چگونه می توان بدون پول یک کسب و کار راه اندازی کرد

چگونه می توان بدون پول یک کسب و کار راه اندازی کرد

بسیاری از کارآفرینان مشتاق، ایده های ناب و خوبی دارند ولی احساس می کنند برای شروع کار، به یک طرح کسب و کار طولانی و مقدار زیادی پول نقد نیاز دارند. همیشه راه هایی وجود دارد تا بتوان با منابع محدود، کاری را به انجام رساند. در اینجا 5 نکته مطرح می کنیم که کارآفرینان موفق با استفاده از آنها شرکت های خلاق می سازند. 

1 . یک تیم از افراد باهوش تشکیل دهید که مشاوره ی رایگان به شما بدهند

یک گروه مشاور پیدا کنید که به شما یاد بدهند چه چیزی باید بدانید و شما را به افراد دیگر معرفی کنند. هفته ای چند بار با افرادی که به شما معرفی شده جلسه داشته باشید و اطلاعات موردنیازتان را از آنها کسب نمایید. در نهایت متوجه می شوید که منابعی را که لازم داشتید در اختیار دارید و می توانید شرکت خود را راه بیاندازید. 

2 . یک سرمایه گذار فرشته خوی مشتاق پیدا کنید

یکی از اهداف تشکیل تیم مشاوران این است که شرکای بالقوه ای بیابید که حاضر به همکاری در شرکت شما باشند. مثلا می توانید در زمینه ی موردنظر خود یک فرد ثروتمند پیدا کنید و با کمک مالی او کارتان را راه انداخته و بعدها به تدریج به او پس بدهید. 

3 . از تجهیزات قرضی یا دست دوم استفاده کنید

به عنوان مثال شخصی به نام جاستین گولد بهترین کره ی بادام زمینی را در آشپزخانه ی خود ساخته و آنها را در بازار کشاورزان می فروخت. او با تولیدکنندگان بزرگ کره ی بادام زمینی صحبت کرد که در تولید انبوه این محصول به او کمک کنند، ولی آنها گفتند برخی از مواد محصول او را نمی توانند به کار ببرند زیرا ممکن است دستگاه هایشان خراب شود. جاستین تعجب کرد که او می تواند در آشپزخانه ی کوچک خود این محصول را تولید کند ولی آنها در کارخانه های چندمیلیون دلاری خود نمی توانند. پس تعدادی تجهیزات صنعتی دست دوم قدیمی را به قیمتی ناچیز تهیه کرد و کسب و کارش را راه انداخت. 

4 . چیزی برای فروش پیدا کنید تا بتوانید کارتان را راه بیاندازید

به عنوان مثال، شخصی به نام آلن لیم تعدادی نوشیدنی طبیعی درست کرده بود که موردعلاقه ی دوچرخه سواران بود. او تصمیم گرفت این سرگرمی خود را به یک کسب و کار تبدیل کند؛ ولی هیچ پولی نداشت. بنابراین یک کانکس کهنه ی کارکرده پیدا کرد و آن را به آشپزخانه تبدیل نمود. او با فروش نوشیدنی های خود، هزینه ی بازاریابی محصولات جدیدش را تامین می کرد. 

5 . قبل از اینکه محصول خود را بسازید، آن را بفروشید

اعتبار نهایی یک مدل کسب و کار به این است که مشتریانی وجود داشته باشند که محصولات شما را بخرند. در بسیاری از موارد، می توانید حتی قبل از تولید محصولاتتان، آنها را بفروشید. سرمایه گذاری جمعی، روشی فوق العاده برای تست محصولات قبل از صرف زمان و پول زیاد روی کسب و کارتان می باشد. 

در مجموع، همیشه راه هایی وجود دارند تا بتوانید کارهای خود را با منابع محدود به انجام برسانید. تعدادی مشاور یا مربی پیدا کنید تا به طور رایگان به شما مشورت بدهند، و بتوانید سرمایه گذاران بالقوه ی فرشته خو را بیابید. کار خود را با تجهیزات دست دوم شروع کنید، از فروش چیزهای کوچک برای خود سرمایه جمع کنید، و محصول خود را قبل از ساخت بفروشید. و مهم تر از همه اینکه: همین الان دست به کار شوید. اجازه ندهید بی پولی، شما را از راه اندازی شرکت رویایی تان بازدارد. 

برگرفته از سایت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com