11  |  11

چگونه محصول خود را پیوسته بهبود دهیم؟

چگونه محصول خود را پیوسته بهبود دهیم؟

محصولی که تکامل نمی یابد در نهایت از رقابت عقب خواهد افتاد و در بازار شکست خواهد خورد. برای اینکه بتوانید محصول خود را رشد داده و پیشرفت نمایید فقط کافی است این 5 مرحله ی ساده را دنبال کنید:

1. کار خود را ساده شروع کنید

در زمان طراحی محصول خود، یک کمینه محصول پذیرفتنی(MVP) ایجاد کنید که اهداف کسب و کار را برآورده ساخته و مفروضات اساسی مربوط به کاربرد محصول را تست کند و در صورت امکان از تعدادی از منابع هم استفاده نماید. در این صورت سریع تر می توانید وارد بازار شوید.

2. به طور مداوم تست کنید

وقتی محصول خود را راه اندازی می کنید از مناسب بودن کانال های بازخورد خود اطمینان حاصل کنید تا بازخورد کمی و کیفی مشتریان واقعی خود را دریافت نمایید. سپس با استفاده از بازخورد مشتریان، ببینید چه چیزی در راستای چشم انداز محصول قرار دارد و به طور هوشمندانه نقشه ی راه محصول خود را تنظیم نمایید

« بهترین محصولات با مفهومی ساده شروع می شوند و به سرعت بهبود می یابند»

3. بر اساس داده های واقعی عمل کنید، نه بر اساس نظرات

وقتی محصول خود را راه اندازی می کنید، از اطلاعات مشتریان واقعی برای تعیین سمت و سوی محصول استفاده نمایید. اطلاعاتی که از مشتریان واقعی کسب می کنید بسیار باارزش تر از این هستند که مجموعه ویژگی ها و نقشه های راه محصول را بر اساس فرضیات و نظرات طراحان محصول توسعه دهید.

4. سریع حرکت کنید، ولی نه خیلی سریع

اطلاعات در همه جا هست. استعدادهای زیادی در دسترس هستند و برای طراحی، ساخت، و بازاریابی محصولات به صورتی سریع تر و ارزان تر از قبل، ابزارهایی می توان پیدا کرد. شما باید در استفاده از این داده ها  نوآوری به خرج دهید، در غیر اینصورت باید منتظر افول محصول خود باشید.

5. از شکست ها درس بگیرید

وقتی داده های مشتریان واقعی را در دست داریم باید تصمیمات محوری اتخاذ کنیم، رو به جلو حرکت نماییم، یا به طور کلی ایده را از بین ببریم. شکست، یک پیش نیاز برای یادگیری می باشد.
مثلا PalmPilot یک دستگاه ارتباطی نوآورانه بود ولی در نهایت شکست خورد، زیرا نوآوری آن مستمر نبود و در نهایت از سیستم عامل های اپل و بلک بری عقب ماند.

 برگرفته از entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com