0  |  8

5 ویژگی ای که هر کارآفرین اجتماعی باید داشته باشد

5 ویژگی ای که هر کارآفرین اجتماعی باید داشته باشد

اگر از سه نفر بپرسید که کارآفرینی اجتماعی چیست به احتمال زیاد سه جواب مختلف خواهید شنید. البته این به این معنا نیست که کارآفرینی اجتماعی یک مفهوم پیچیده است. خیلی ساده می توان گفت که کارآفرینان اجتماعی ماموران ایجاد تغییر در جامعه هستند.
دلیل وجود کارآفرینان اجتماعی یافتن راه حلی برای مشکلات است.
اما این کارآفرینان اجتماعی چه ویژگی های دارند؟

1. امیدواری

بدون اغراق می توان گفت که کارآفرینان اجتماعی جزو امیدوارترین افرادی هستند که شما در زندگی تان ملاقات خواهید کرد. حل مشکلاتی که جهان امروز درگیر آن است کار آسانی نیست. اما کارآفرینان اجتماعی با امید هر چه تمام تر منتظر روزی هستند که بتوانند فقر،تبعیض نژادی و ... را از جهان ما پاک کنند.

2. بلندپروازی

بلندپروازی مانند خون در رگ های همه ی کارآفرینان اجتماعی جاری است. کارآفرینان اجتماعی نمی خواهند که فقط یک مشکل کوچک را حل کنند، آن ها می خواهند زندگی میلیون ها نفر را در سراسر جهان متحول نمایند.

3. یأس

کارآفرینان اجتماعی به همان اندازه که به آینده ی کار خود امیدوار هستند از بی توجهی های جوامع انسانی نسبت به مشکلاتی که بشر با آن دست به گریبان است ناراحت هستند. آن ها باور نمی کنند که هیچ کسی تلاش نکرده است تا راه حلی موثر برای مسائل اجتماعی بیابد.

« کلید تبدیل شدن به یک کارآفرین اجتماعی این است که حس نامطلوب خود نسبت به مسائل جهان پیرامون مان را در جهت ایجاد تغییر به کار گیریم »

4. نبوغ

به جای دلسوزی برای افراد محروم و فقیر، کارآفرینان اجتماعی به آن ها به چشم یک بازار بالقوه می نگرند که با ارائه ی محصولات و خدمات شان به آن ها هم می توانند مشکلات آن ها را حل کنند هم خودشان کسب در آمد کنند.
هر محصولی که کارافرینان اجتماعی خلق می کنند باید نوآرانه باشد به طوری که مشابه آن وجود نداشته باشد زیرا آن ها قرار است مشکلی را حل کنند که تا به حال کسی نتوانسته آن را حل کند.

5. سرسختی

کارآفرینان اجتماعی با مشکلاتی سخت و پیچیده مواجه هستند. به همین خاطر سام گلدمن (از موسسان D Light) می گوید: "حالا که قرار است که از زمان، پول و تفریحات خود صرف نظر کنید بهتر نیست که به جای یک مشکل کوچک یک مشکل خیلی بزرگ را حل کنید که در تاریخ جاودانه شوید؟"
در واقع می توانند گفت که سرسختی و پافشاری موتور محرکه ی کارآفرینی اجتماعی است.

 

برگرفته از entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com