0  |  0

آموزش‌های کارآفرینی در مدارس گسترش یابد

آموزش‌های کارآفرینی در مدارس گسترش یابد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به نقش دانش‌آموزان در آینده کشور، گفت: آموزش‌های کارآفرینی در مدارس گسترش یابد.
محمدحسین ریاحی در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد اظهار داشت: خیلی از افراد بحث اشتغال را با مباحث کارآفرینی پیوند می‌دهند و بیان می‌کنند که اگر کارآفرینی در کشور ایجاد شود می‌توانیم مشکل اشتغال را رفع کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: باید شرایطی را ایجاد کنیم که بتوانیم مشارکت اقتصادی مردم را در این عرصه داشته باشیم.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم با ایده‌های خوب، روشهای خلاقانه‌ای را به پیش ببریم و کارآفرینانی داشته باشیم که نیازمند اشتغال یا متوقع آن نباشند و خودشان به ایجاد کار و اشتغال بپردازند.
ریاحی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه کارآفرینی، عنوان کرد: استان یزد ویژگی‌های بالایی در زمینه کارآفرینی دارد که باید به این ویژگی ها توجه لازم انجام شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ادامه داد: باید بتوانیم توسعه فرهنگ کارآفرینی را در جامعه و خانواده مورد تاکید قرار دهیم، در این راستا وظایف دستگاه‌های مختلفی وظیفه بر دوش دارند.
وی با بیان اینکه در استان یزد 11 مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی داریم، عنوان کرد: یکی از منابعی که ما باید روی آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، حوزه آموزش و پرورش به عنوان محلی برای ایده‌پردازی، کشف و راهنمای آن است.
ریاحی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان توانمندی باید در این عرصه داشته باشیم، گفت: باورسازی کارآفرینی در اساتید و حضور آنها برای حل مشکلات اقتصادی در قالب پایان نامه‌ها و پژوهش‌ها هم یکی دیگر از عرصه های مهم در زمینه توسعه کارآفرینی در کشور است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری تسنیم
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com